וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה נכסים מנהלת מגעים למכירת חטיבת הקניונים

מיכאל רוכוורגר

18.6.2008 / 13:35

לאחרונה נפגשו צבייה לבייב ורונן אשכנזי המנכ"ל של גזית גלוב ישראל. המגעים טרם הובשלו למו"מ. שווי הקניונים מוערך במיליארדי שקלים

חברת אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, מאשרת כי:"מתקיימים במהלך השבועות האחרונים מגעים ראשוניים עם מספר גורמים בקשר לאפשרות מכירתם של נכסים מניבים שונים של החברה בישראל, אשר טרם הבשילו לידי משא ומתן". הודעה זו מגיעה בעקבות דרישת רשות לניירות ערך לפרסם הבהרות באשר לכוונת אפריקה לממש את נכסיה המניבים בישראל. בעקבות כך הופסק הבוקר מסחר במניית אפריקה נכסים עד לפרסום ההבהרות מצדה של החברה. תיק הנכסים המניבים הכולל של אפריקה נכסים מוערך ב-12-7 מיליארד שקל, והחברה מנהלת מגעים עם חברות הנדל"ן והביטוח מהגדולות במשק.

באחרונה נערכה הפגישה בין צביה לבייב, המשמשת כראש חטיבת הנכסים של אפריקה ישראל, לבין מנחם עינן נשיא קבוצת עזריאלי, באשר למכירת אחזקותיה של אפריקה בקניון רמת אביב (73.4%) לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. מלבד זאת, ראשי הקבוצה נפגשו בתקופה האחרונה גם עם גופים נוספים, בהם חברות נדל"ן וגופים מוסדיים, ודנו עמם על מימוש נכסים מניבים נוספים של אפריקה ברחבי ישראל, או הכנסת שותפים בחלק מן הנכסים, לפי שוויים הגבוהים מהותית משוויים של הנכסים בספרים.

חוץ מקניון רמת אביב, מוצעים למכירה כעת גם קניון סביונים ביהוד, המוחזק על ידי אפריקה במלואו, קניון סיטי סנטר בחיפה (45%), קניון לב התלפיות בירושלים (40%), מרכז פנורמה בחיפה, מגדל אפריקה ישראל בתל אביב, מגדל הקריה בתל אביב, בניין משרדים מעל קניון רמת אביב, מגדלי קונקורד בבני ברק ושטחי משרדים מעל קניון סביונים ביהוד. בנוסף, עומדים למכירה פארקים למדע, בהם קרית ויצמן בנס ציונה, קרית המדע במגדל העמק, גלובל פארק בלוד, ופארק רחובות.

בדו"חותיה הכספיים של אפריקה נכסים לשנת 2007 מציינת החברה כי שווי השוק של מגדל הקריה נאמד ב-841.6 מיליון שקל, בהתאם לשיעור היוון של 8%-7.54%. מבנים ברחובות ובנס ציונה מוערכים ב-489 מיליון שקל לפי שיעור תשואה של 9%-8%. בעקבות כך מוערך תיק הנכסים המניבים הכולל של אפריקה בישראל בין 7 ל-12 מיליארד שקל.

המגעים עם הגופים השונים מתנהלים סביב תשואה ממוצעת לקונה של 7%-6.5%, הצפויים להניב לאפריקה הכנסות של מיליארדי שקלים ורווחים של מאות מיליוני שקלים לפני ניכוי התחייבויות. ראשי אפריקה מנהלים את המגעים הללו על רקע משבר האשראי הגלובלי. על פי גורמים שונים המעורים בעסקי אפריקה, הבעלים לבייב מעוניין להגדיל את קופת המזומנים של אפריקה ולהשתמש בה לניצול הזדמנויות בימים "סוערים יותר", שלדעתו עוד יגיעו. זאת, לצד ניצול הגאות השוררת כיום בענף הנדל"ן המניב בישראל. בנוסף, עם כניסת הכסף הנוסף לקופתה של אפריקה נכסים, תוכל החברה להנות מהדיווידנדים הפוטנציאליים שתחלק אפריקה נכסים, ובכך להגדיל את הונה העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully