וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדלק: התנועה באיילון תיעצר מחר בצהריים

אבי בר-אלי

18.6.2008 / 14:26

נהגי המשאיות, המוניות והאוטובוסים ייצאו בשיירות החל בשעה 14:00 ויחסמו את נתיבי איילון. המשטרה מבקשת שלא להגיע מחר לאזור תל-אביב בכלי רכב

המחאה נגד התייקרות מוצרי הנפט מגיעה מחר לשיאה, במפגן ארצי משותף לנהגי המשאיות, האוטובוסים והמוניות. החל בשעה 14:00 ייצאו שיירות כלי הרכב מכל הארץ לכיוון תל-אביב, ויתנקזו בסביבות השעות 16:00-15:00 בנתיבי איילון. מעל גשר השלום (עזריאלי) יתמקמו באותה העת ראשי מטה המאבק. במשטרת התנועה הארצית כבר נערכים לליווי השיירות ולהכוונת התנועה לנתיבים חלופיים, ומבקשים מציבור הנהגים להימנע מחר מהגעה לתל-אביב בכלי רכב.

מועצת המובילים, ארגוני המוניות, חברות ההסעה ומורי הנהיגה מוחים על ההתייקרות החדה במחירי הדלק ומיסי הדלק הגבוהים ועל התעלמות הממשלה ממצוקתם. "זהו מאבק צרכני של כולנו", אמר היום יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, וביקש מן הציבור להצטרף למאבקם. "הממשלה לא מתפקדת ולא יתכן שכלל לא הניחה את הנושא על סדר היום".

לפני כשבועיים פתחו הארגונים בקמפיין בתביעה לביטולו של מס הבלו על הסולר ולהחזיר הפיקוח על מחיריו בתחנות הדלק הקמעוניות. מועצת המובילים והמסיעים טענה כי "משק ההובלה עומד בפני קריסה בגלל ההוצאות הכבדות הנגרמות להם מהתייקרות מחירי הנפט".

במועצה הוסיפו כי עם קביעת הסדרי המס על הסולר בשנת 99', עמד מרכיב הסולר בסל תשומות ההובלה על 9% - ואילו היום זינק מרכיב זה לכדי 40%. ואולם, לפני כשבועיים הודיע שר האוצר, רוני בר-און, כי משרדו לא יפחית את המס על הדלק, ועורר את זעמם של מטה המאבק אשר טען כי: "באוצר יושבים אנשים אטומים שכנראה יתחילו להזיז את עצמם רק אחרי שהארץ כולה תרעש ותגעש בנוסח האירועים שהיו לאחרונה באירופה בתגובה על התייקרות הדלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully