וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך מספר ימים: שיבושים בטיסות יוצאות מנתב"ג

דורון שלו

18.6.2008 / 15:33

רשות התעופה האזרחית פותחת מחר בשביתה בגיבוי ההסתדרות, על רקע חילוקי דעות עם האוצר בנוגע למבנה העסקת העובדים

עובדי רשות התעופה האזרחית פותחים החל ממחר בשביתה ללא הגבלת זמן בגיבוי ההסתדרות. השביתה תביא בתוך כמה ימים לעיכובים בטיסות היוצאות מנתב"ג שכן עובדי הרשות לא ינפקו רישיונות תעופה למטוסים חדשים, למטוסים שסיימו תיקונים ולטיסות צ'רטר.

רשות התעופה האזרחית היא גוף של משרד התחבורה ובו מועסקים כ- 65 עובדים בתפקידי בוחני ומהנדסי מטוסים. 30 מתוכם מועסקים בחוזים אישיים והשאר בהסכם קיבוצי. לפני כשלוש שנים החליטה הממשלה לערוך שינוי מבני ולהפוך את מינהל התעופה האזרחי לרשות. במסגרת השינוי דרשה הממשלה להרחיב את מצבת כוח האדם ל-120 עובדים שרובם יועסקו בחוזים אישיים. ההסתדרות התנגדה ודרשה לקלוט את כל העובדים בהסכם הקיבוצי.

הצדדים החליטו להעביר את הסוגיה לפתחה של הוועדה למבנה ההעסקה במגזר הציבורי, המשותפת להסתדרות ולנציבות שירות המדינה. הוועדה הוקמה במסגרת הסכמי השכר במגזר הציבורי והיא אמורה לבחון דרכים להכניס עובדים להסכמים קיבוציים תמורת מידה מסוימת של גמישות ניהולית.

במסגרת הדיונים בוועדה הושגה הסכמה לפיה יקלטו כל העובדים בהסכם הקיבוצי וההסתדרות מצידה הסכימה לגמישות ניהולית. יו"ר הסתדרות המהנדסים, יצחק רז, העומד בראש הועדה מטעם ההסתדרות אומר כי "ההסתדרות עשתה מבחינתה צעד מרחיק לכת. באופן מוזר, דווקא משרד האוצר, שדרש במשך שנים מההסתדרות מידה מסוימת של גמישות ניהולית, נוהג בסחבת כלפי התוכנית". היום קיימו העובדים אסיפות הסברה ומחר, כאמור, יחלו בשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully