וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מזערית בדולר היציג

טל לוי

18.6.2008 / 16:10

המטבע האמריקאי הוסיף היום 0.15% ושערו היציג נקבע על 3.345 שקלים. אתמול צנח הדולר ב-2.28%

הדולר נסחר במרבית שעות היום בעלייה קלה בלבד: המטבע האמריקאי הוסיף היום 0.15% ושערו היציג נקבע על 3.345 שקלים. אתמול צנח הדולר ב-2.28%. מתחילת השנה איבד המטבע האמריקאי 13%. המסחר בימים האחרונים היה תנודתי לאחר שבמשך שבועיים התחזק הדולר ביותר מ-5% - אולם אתמול חזר לצנוח בעקבות היחלשותו בעולם ובעקבות מכירות בהיקף של מאות מיליוני דולרים שביצעו בנקים זרים.

"הנגידים בבנקים המרכזיים נמצאים בבעיה: מצד אחד משבר האשראי מקשה על השוק ומצריך הורדת ריבית. מצד שני, האינפלציה העזה התוקפת את השווקים דווקא מצריכה הורדת ריבית. הכוחות המנוגדים הללו גורמים לתנודתיות הגבוהה במסחר וזו מאפיינת את שוקי המט"ח בכל העולם" אומר מנכ"ל מיטב ניהול סיכונים, אורן קפלן, "ההערכות בדבר גובה הריבית משתנות במהירות ועימן גם המסחר בשוק המט"ח שמושפע מרמות הריבית". קפלן אומר כי בשל האינפלציה הגבוהה, קשה לחזות את גובה הריבית העתידית ולכן התנודתיות בחוזים המגלמים את ציפיות הריבית נמצאת כיום ברמת שיא והדבר הופך את המסחר במט"ח לתנודתי במיוחד. לפי שעה, ההערכה היא שהריבית בארה"ב דווקא תעלה, במטרה ללחום באינפלציה, אולם בשוק מתקשים להעריך מתי היא תעלה ובאילו שיעורים. "די ברור שהריבית בארה"ב תעלה ובעצם בכל העולם שכן האינפלציה היא בעיה עולמית" אומר קפלן.

האינפלציה החדה מגיעה בעיקר מכיוון הסחורות, ובראשן הנפט, וכן מהעלייה במחירי המזון. בימים אלה מוחרפת הבעיה שכן איזורי הגידול המרכזיים של סויה ותירס נפגעו מגל שטפונות בארה"ב ולכן הציפיות הן למלאים נמוכים יותר בסוף העונה.
"ברמה המקומית, המרות המט"ח של היצואנים, שיחות השלום מול סוריה ואפילו רכישות המט"ח שמבצע בנק ישראל מדי יום הם אירועים נקודתיים בלבד שלא ישפיעו על המסחר לטווח ארוך. הטון יקבע בעולם" מסכם קפלן.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully