וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימג'ינג הגיעה לפשרה עם אולימפוס

ניר צליק

18.6.2008 / 16:20

חתמה על הסכם עם אולימפוס ותקבל 2.33 מיליון דולר. זאת, במסגרת תביעת הפטנטים ההדדית המתנהלת בארה"ב בנוגע למוצרי החברות

גיוון אימג’ינג הודיעה על חתימת ההסכם הסופי עם חברת אולימפוס היפאנית, לגבי פשרה בין שתי החברות. זאת, במסגרת תביעת הפטנטים ההדדית המתנהלת בארה"ב בנוגע למוצרי שתי החברות בתחום האנדוסקופיה באמצעות גלולה (Capsule Endoscopy). לפני כחודשיים חתמו שתי החברות על הסכם עקרוני עם אולימפוס, וכעת הוא נכנס לתוקפו.

בספטמבר 2007 קיבלה אולימפוס את אישור ה-FDA לשיווק קפסולה לאבחון מחלות במעי. התחרות בשוק האמריקאי דחפה את שתי החברות להתכתשות בזירה המשפטית על פטנטים. תחילה נתבעה גיוון אימג'ינג על ידי אולימפוס על הפרת פטנט, ולאחר מכן החזירה גיוון באותו מטבע: החברה הישראלית טענה כי מערכת קפסולת האנדוסקופיה של אולימפוס מפירה ארבעה פטנטים של גיוון.

ההסכם כולל רישיונות הדדיים, כלל עולמיים ופטורים מתמלוגים, לכל הפטנטים הקיימים במוצרים הנוכחיים בתחום Capsule Endoscopy. בנוסף, הצדדים התחייבו שלא לתבוע בנוגע למוצרים קיימים בתחום המכשור רפואי והסכימו על ויתור על כל עילת תביעה קיימת. כחלק מהסכם הפשרה, אולימפוס תשלם לגיוון אימג'ינג סכום של 2.33 מיליון דולר, וכן סוכם על שיתוף פעולה עתידי בפיתוח השוק של גלולות אנדוסקופיה.

בסוף פברואר ה-FDA הודיע לגיוון שאינו מאשר את בקשתה לשווק את גלולת ה-Pillcam Colon לאבחון אי סדירויות במעי הגס, כולל סרטן המעי הגס. ה-FDA הסביר את דחיית הבקשה בעובדה שאיכות הבדיקה באמצעות הגלולה של גיוון אינה שווה ברמתה (Not Substantially Equivalent) לאיכות הבדיקה של קולונוסקופיה, שהיא בדיקה של המעי הגס באמצעות סיב אופטי.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully