וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא בבוסטון סיינטיפיק הודיע כי ישמור על זכות השתיקה במסגרת חקירה מקדמית בתביעת מדינול בארה"ב

אמיר הלמר

21.10.2001 / 17:23

שופט ביהמ"ש המחוזי בי-ם אישר לצרף את ההודעה כראיה בתיק בו מבקשת בוסטון לכפות על מדינול הליך במב"י; קובי ריכטר: "אין לי כסף ורצון לרכוש את חלקה של בוסטון במדינול"

עורך דינו של ארתור רוזנטל, סגן נשיא בכיר בבוסטון סיינטיפיק , שהתבקש ע"י עורכי הדין של חברת מדינול להגיע לחקירה מוקדמת במסגרת התביעה שהגישה מדינול כנגד בוסטון סיינטיפיק בארה"ב, הודיע כי הוא מסרב להיחקר ומתכוון לשמור על זכות השתיקה, וזאת בכדי להימנע מהפללה עצמית.

מערכת היחסים בין שתי החברות השותפות עלתה על שרטון ובשנה האחרונה הגישו השתיים, האחת כנגד השנייה, תביעות הדדיות הן בארה"ב והן בישראל. הראשונה להגיש היתה יצרנית הפטנטים הישראלית שטענה בבית המשפט בניו יורק כי בוסטון סיינטיפיק ניסתה להונות אותה ולגזול את קניינה הרוחני ע"י הקמת חברת קש באירלנד שתייצר בעצמה את הסטנטים (הקפיצים המשמשים להרחבת עורקי הלב) באמצעות קו ייצור עצמאי.

מצידה, כמובן, דחתה בוסטון את טענותיה של מדינול וטענה כי, בין השאר, פעלה במסגרת ההסכם בין החברות שמאפשר לה לעשות שימוש בקו הייצור התחליפי שסופק לה ע"י מדינול, במקרה שמדינול לא עומדת בתנאי ההסכם לגבי הספקת הסטנטים הנדרשים.

מאוחר יותר עשה המאבק המשפטי בין השתיים עלייה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם ביקשה בוסטון סיינטיפיק כבעלת מניות המיעוט במדינול (כ-22%) להורות על ביצוע הליך במב"י בו יציע כל צד לרכוש את אחזקות הצד שכנגד בחברה. כמו כן ביקשה בוסטון מביהמ"ש להורות על מינוי דירקטורים מטעמה במדינול. הריכטרים כמובן מתנגדים לדרישותיה של בוסטון.

היום, במסגרת מסיבת העיתונאים שקיים מנכ"ל מדינול ומייסדה קובי ריכטר, גילה האחרון על הודעתו של רוזנטל כי בכוונתו להימנע מלהגיע לחקירה המוקדמת כפי שהתבקש, ולהסתמך על התיקון החמישי לחוקה האמריקאית המאפשר לאדם שלא להעיד מקום שיש חשש שיפליל עצמו.

לאחר שנתקבלה הודעתו של רוזנטל בארה"ב, הגישו עורכי דינה של מדינול בארץ, משרד עורכי הדין לשם-ברונדויין, בקשה לצרף את ההודעה כראיה בתיק המתנהל בביהמ"ש המחוזי בירושלים. יש לציין כי רוזנטל הינו אחד המצהירים המרכזיים מטעמה של בוסטון במסגרת התביעה שהגישה בארץ. לבקשה זו התנגדה בוסטון בטענה כי אין העניין בו מדובר בארה"ב דומה לסוגיה העומדת לדיון בביהמ"ש בישראל.

ריכטר ציין היום בסיפוק כי השופט יונתן עדיאל, המופקד על התיק, נתן לאחרונה החלטה על צירוף הודעתו של רוזנטל לתיק הישראלי.

למרות שרוזנטל לא הודיע כי אין בכוונתו להגיע להיחקר על תצהירו בישראל, הרי ברור שגם אם תצהירו בארץ אינו מתייחס ישירות לפרשת גזל הטכנולוגיה לה טוענת מדינול בביהמ"ש בארה"ב, ולגביו קיימת אף חקירה של משרד המשפטים האמריקאי, בבואו לארץ ייחקר רוזנטל ע"י עוה"ד של מדינול גם לגבי נושא זה.

מבוסטון סיינטיפיק הגיבו כי "ארתור רוזנטל וקובי ריכטר נתנו תצהירים שנגבו מהם על ידי עורכי הדין שלהם. קרוב לוודאי שהם ייאלצו להיחקר על התצהירים על ידי בית המשפט הישראלי. אם אכן בית המשפט הישראלי יקרא לרוזנטל כדי להעיד - הוא יגיע".

ריכטר הוסיף להתייחס במסיבת העיתונאים לתביעה שהגישה בוסטון בירושלים ולדרישתה לקיום הליך במב"י, וטען כי אין בכוונתו להסכים להליך שכזה. "אין לי לא כסף ולא רצון לקנות את 22% האחוזים שבידי בוסטון לפי השווי שלה". ריכטר כמובן לא נקב במספר כלשהו אותו הוא רואה כשווי "ראוי" לחברה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully