וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצרנים: צפוי מחסור במזון על המדפים

מוטי בסוק

19.6.2008 / 8:02

זאת, בעקבות בדיקות מדוקדקות ואטיות מבעבר שעורכים אנשי משרד הבריאות בנמלים ובמעבדות למוצרי מזון מיובא, לאחר שבמאי הוגשו כתבי אישום נגד חמישה מעובדי משרד הבריאות בפרשת רמדיה

העיכוב בשחרור מזון מהנמלים צפוי להביא למחסור במוצרים על המדפים - כך מזהיר מוטי קרן, מנכ"ל יוניליוור ישראל. לדבריו, יצרני המזון ממשיכים לייצר לעת עתה, ואולם המחסור בחומרי גלם גורם לייצור חלקי, שמסב להם נזק כספי.

שחרור הסחורות מתעכב עקב בדיקות מדוקדקות ואטיות מבעבר שעורכים אנשי משרד הבריאות בנמלים ובמעבדות למוצרי מזון מיובא. הבדיקות הוחמרו לאחר שבמאי הוגשו כתבי אישום נגד חמישה מעובדי משרד הבריאות בפרשת רמדיה. לטענת העובדים, הם חוששים מגורל דומה במקרה של טעות בעבודתם.

יצרני המזון מפנים אצבע מאשימה לעבר הממשלה. לטענתם, עליה לפתור את התסבוכת בין הנחיות משרד המשפטים לפרשנות ולביצוע שלהן על ידי עובדי משרד הבריאות. "אני רואה את הממשלה כאחראית מלאה לעיכובים", אמר גזי קפלן, מנכ"ל נסטלה-אסם. "כמי שקרא להקמת רשות לפיקוח על ייצור ושיווק מזון, אין לי ספק שאם היתה קמה רשות כזאת, אירועים אלה לא היו מתרחשים". עם זאת, בנסטלה-אסם לא מורגש בשלב זה מחסור משמעותי בחומרי גלם.

"זו קטסטרופה מבחינתנו, והתוצאה היא שאספקת חומר הגלם למפעלים נפגעת", אמר מוטי קרן, מנכ"ל יוניליוור ישראל. "אנחנו משתדלים לשנות סדרי עדיפויות ולמצוא כל מיני דרכים לשחרר את חומרי הגלם מהנמלים כדי לא לעצור את הייצור, ואולם קווי הייצור עובדים באופן חלקי, והתוצאה היא חוסר יעילות. האסון כבר בפתח. כשכל העסק ייתקע, כבר לא נצליח לתמרן בין הצרכים לייצור".

קרן ציין כי מבחינת יוניליוור, מורגש מחסור בקמח לתעשיית דגני הבוקר, כדוגמת כריות וקורנפלקס. "כרגע אין מחסור על המדפים, אבל אם זה יימשך, תחילה ייעצרו קווי ייצור ואלפי עובדים יישארו בלי עבודה, ולאחר מכן יורגש המחסור על המדפים".

קרן הוסיף כי התעשיינים פנו לממשלה, ובכלל זה לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשרי הבריאות והמשפטים. "כולם מודעים לזה", אמר. "גם אם הבעיה תיפתר מחר בבוקר, כדי לשחרר את כל הסחורות התקועות יידרשו כמה חודשים, ויהיה מחסור על המדפים. למעשה, כמה יצרנים כבר דיווחו על מחסור במוצרים שלהם".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר אתמול: "כל יום שעובר מחריף את הנזקים; על הממשלה להתערב לאלתר במשבר". לין התייחס לעיכובים בבדיקות המזון וכן לעיצומים בנמל אשדוד, שעליהם הוכרז בעקבות מחלוקת בין העובדים לממונה על השכר באוצר על אופן חישוב רכיבים בשכרם. לין קרא לאפשר ליבואנים וליצרנים להעביר מכולות מהנמלים למחסניהם כנגד ערבויות כספיות. נוסף על כך דרש מיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, גלעד ארדן , לכנס שוב את הוועדה כדי לקדם פתרון למשבר ולזמן לוועדה לשם כך את שרי התמ"ת, התחבורה והבריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully