וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב למחצית מהחברות הכלולות במדד ה-S&P פירסמו עד עתה את דו"חותיהן; הרווח הממוצע ירד ב-16.4%

סוכנויות הידיעות

21.10.2001 / 18:26

בראש רשימת המגזרים הגרועים ניצבים הטכנולוגיה ומוצרי הצריכה העונתיים; בצמרת הטבלה החיובית - החשמל והשירותים הציבוריים ומגזר השירותים הרפואיים

211 חברות הכלולות במדד ה-S&P 500, דיווחו עד כה על תוצאותיהן לרבעון השלישי. הרווח הממוצע ירד ב-16.4%, מעט פחות מההערכות שקדמו למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, כאשר אנליסטים רבים חזו צניחה ממוצעת של 17%. עם זאת, נתוני פירסט קול גורסים שבסוף עונת הדו"חות תסתכם הצניחה הממוצעת ברווחי חברות ה-S&P 500 ב-22.4%. מכאן שלפנינו ניצב אולי גל של דו"חות שליליים עוד יותר.

כ-50% מן החברות שפירסמו עד עתה את דו"חותיהן הצליחו להכות את התחזיות המונמכות של השוק. ההערכות המוקדמות גרסו ש-58% חברות יצליחו לעשות כן. קן פרקינס, המשמש כאנליסט בפירסט קול, מבקש שלא נשכח שרבות מן התחזיות הופחתו עוד יותר מאז הפיגועים.

מי היו עד כה המגזרים הטובים והגרועים?

חברות החשמל והשירותים הציבוריים, שרווחיהן עלו בממוצע ב-37% בהשוואה לתקופה המקבילה, עומדות בראש מצעד הדו"חות החיוביים. עם זאת, יש להזכיר ש-17% מן החברות דיווחו עד עתה על תוצאותיהן, כך שהתוצאות עוד עשויות להשתנות באופן קיצוני בהמשך עונת הדו"חות.

במקום השני במצעד המגזרים החיוביים ניצבות חברות השירות הרפואי, שרווחיהן עלו בממוצע ב-13%, בעוד מגזר חברות מוצרי הצריכה העיקריים, שרווחיהן עלו בממוצע ב-10%, תופס את המקום השלישי.

אין זה מפתיע שלנוכח ההאטה הכלכלית, נוצרה מגמה של מעבר לחברות איכותיות והכרחיות שדחפה את חברות השירותים הציבוריים, השירותים הרפואיים ומוצרי הצריכה לראש טבלת המניות. מה שעשוי להפתיע זו העובדה שמגזר מוצרי ההון, המורכב באופן כללי מחברות כמו קטרפילר ו-Cummins Engine, תופס את המקום הרביעי עם עלייה של 1%. עם זאת, פרקינס צופה שמגזר זה יעבור להציג ביצועים שליליים עד סוף עונת הדו"חות.

המגזר שהציג את הממוצע הגרוע ביותר הוא מגזר הטכנולוגיה, שרווחיו הממוצעים צנחו ב-62% בהשוואה לתקופה המקבילה. מגזרים נוספים שהציגו ביצועים עלובים הם מגזר מוצרי הצריכה העונתיים, שרווחיו ירדו בממוצע ב-42%, מגזר חומרי היסוד, עם ירידה ממוצעת של 35%, וחברות התחבורה, שאיבדו בממוצע 22% מרווחיהן. נראה שמגזר התחבורה יסיים את עונת הדו"חות בירידה דרסטית בהרבה. האנליסטים צופים שרווחיו יקרסו ב-106% בשל השפעות פיגועי הטרור על חברות התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully