וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה יתנהל על רקע ירידות בעולם

רותם סלע

19.6.2008 / 9:56

המסחר יפתח באיחור עקב עיצומים שנוקטים העובדים ועל רקי הירידות בוול סטריט אמש. מניות אפריקה ישראל וכי"ל ימשיכו לרכז עניין

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום ב-12:30 לאחר שעובדי הבורסה נוקטים בעיצומים. העיצומים של עובדי הבורסה הם המשך של סכסוך עבודה שנמשך זה מספר חודשים. מהנהלת הבורסה נמסר כי "על אף הסיכומים שהושגו בחסות ההסתדרות, פרצו העובדים בשביתה לא אחראית שפוגעת בכלכלה הישראלית וזאת בגלל דרישות השכר המופרזות".

המסחר היום יפתח בעקבות ירידות שערים שנרשמו הלילה בוול סטריט בשל דו"חות חלשים של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, ובעקבות נסיקת מחיר הנפט איבד מדד הנאסד"ק כ-1.1%. מדד הדאו ג'ונס איבד כ- 1.1% ל-12,029 נקודות.המדדים בתל אביב יפתחו לאחר יום של ירידות שערים קלות שנרשם אתמול, מדד המעו"ף ירד ב-0.5% לרמה של 1,128 נקודות, ומדד ת"א 100 איבד 0.5% מערכו ל-1,036 נקודות.

בעולם ממשיך מחיר הנפט להאמיר. אתמול, לאחר ירידה שבועית חמישית ברציפות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, עלה מחירו של הנפט הגולמי ב-2% ל-136.6 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז 12 ביוני. מחיר הנפט הינו גורם משמעותי המאיים על הצמיחה העולמית, ומהווה גם זרז אינפלציוני הגורם לעליית מחירים של מוצרים אחרים.

מניית אפריקה ישראל (-2.97% , 21880.0) תמשיך לעורר עניין רב בבורסה לאור החלטתו של לב לבייב להעמיד למכירה או לצרף שותפים לנכסי הנדל"ן המניבים של הקבוצה בישראל. בין המתעניינים בנכסיה המניבים של הקבוצה בישראל המוערכים ב-12-7 מיליארד שקל מצויים אלוני חץ, קבוצת עזריאלי, גזית גלוב ודלק נדל"ן.

חברת כימיקלים לישראל (2.0% , 8007.0), ששברה שלשום את מחסום ה-100 מיליארד שקל, ממשיכה לרכז תשומת לב, זאת לאחר סקירה חיובית ביותר של בנק ההשקעות מריל לינץ' שפורסמה אתמול והעניקה למנייה מחיר יעד של 90 שקל הגבוה ב-12% ממחיר המנייה בבורסה. השוק צפוי להמשיך ולעקוב אחר המשך מסעה של המנייה, שעלתה ב-65% השנה, ונושפת בעורפה של טבע, החברה הגדולה בישראל הנסחרת בשווי שוק הגבוה משלה ב-18% בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully