וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית בבורסה: יום המסחר בוטל

חיים ביאור

19.6.2008 / 12:10

עובדי הבורסה לני"ע החליטו למנוע כליל את קיום המסחר היום. הנהלת הבורסה: הוועד דורש תוספת שכר לעובדים בשיעור 51%. הוועד: דורשים להעביר את העובדים המועסקים בחוזים אישיים לקיבוציים

עובדי הבורסה לני"ע החליטו למנוע כליל את קיום המסחר היום. העובדים התכנסו לאסיפה לא מתוכננת בבניין הבורסה בעקבות הפרסום הבוקר ב-TheMarekr, שבה צוטט מפי גורמים בהנהלת הבורסה כי הוועד דורש תוספת שכר לעובדים בשיעור 51% לשלוש שנים, בתוספת בונוס בגובה שש משכורות.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב, גרשון גלמן, אמר בתגובה כי ענייני השכר כלל לא נדונו במשא ומתן המתקיים עם ההנהלה. "העניין המרכזי שהעסיק אותנו עד כה הוא דרישתנו ולפיה ההנהלה תקיים את הסיכום שהושג לפני חמישה שבועות עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולפיו מספר משמעותי של עובדי בורסה המועסקים כיום באמצעות חוזים אישיים או לפי חוזי התקשרות עם חברות חיצוניות - יועברו למסגרת הסכם העבודה הקיבוצי ויהיו זכאים להגנת הוועד וההסתדרות".

דובר ועד העובדים, רונן צור, טען כי "המספרים שזורקת ההנהלה לחלל האוויר בנוגע לדרישות השכר של העובדים "מצוצים מהאצבע". לדבריו, דרישת הוועד היא לתוספת שכר של 7%-5% בשנה. בחוזר שהוציא הבוקר לעובדים יו"ר הוועד, יצחק לרנר, נטען כי "ההנהלה הפרה באופן בוטה את כל הסיכומים שהושגו עד כה ולא נתנה מנדט ליועצים ששכרה כדי להתקדם ולהביא לסיומו של סכסוך העבודה. למעשה ההנהלה אינה מכירה בנציגות העובדים כגורם המדבר בשמם של העובדים וההסתדרות".

מוקדם יותר, טענו גורמים בהנהלת הבורסה כי ועד העובדים העלה דרישה לתוספת שכר של 51%, דרישה שגרמה לפיצוץ השיחות לפתרון סכסוך העבודה. הוועד מתנהג כאילו הוא ילד חריג. בהתנהגותו הוא משמיט כל בסיס להמשך הדיונים עמו", הוסיפו גורמי ההנהלה. לדבריהם, במו"מ שהתנהל עם הוועד, בהשתתפות נציגי ההסתדרות גרשון גלמן ועמיר שפטל, הוצעה לעובדי הבורסה תוספת שכר של 5% לשנה למשך שלוש שנים. עוד ציינו הגורמים כי לפני כחודשיים נחתם הסכם שכר במגזר הציבורי, עמו נמנים עובדי הבורסה - הסכם שכר קיבוצי בין ההסתדרות לאוצר המבטיח לעובדים במגזר זה תוספת שכר של 5% בפריסה לשנתיים ויותר - פחות מהתוספת שהציעה הנהלת הבורסה לעובדיה.

בתגובה הכחישו גלמן ושפטל את טענות גורמי ההנהלה בנוגע לדרישות השכר של העובדים, וציינו כי "מדובר באמירות מניפולטיוויות מצד הנהלת הבורסה, שיודעת בעצמה כי דרישות השכר של העובדים נמוכות בהרבה מכפי הנטען על ידה". לטענת השניים, סלע המחלוקת העיקרי אינו גובה השכר אלא צורות ההעסקה של רבים מעובדי הבורסה.

"אנו דורשים כי מספר גדול יותר של מקרה העובדים יועסקו באמצעות ההסכם הקיבוצי וכדי שיזכו להגנת הוועד וההסתדרות", אמרו גלמן ושפטל. לטענתם, מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון אינה מכבדת את הסיכומים שהושגו בפגישה בין הצדדים אותה זימן יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לפני חמישה שבועות ומפגינה זלזול בכל הקשור לסיום סכסוך העבודה הממושך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully