וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש קורא לבר-און להתערב במשבר הדלק

דורון שלו

19.6.2008 / 13:52

בעקבות החלטת המובילים "לסתום" את המדינה היום אחה"צ, קורא יו"ר התאחדות התעשיינים לשר האוצר להתערב מיידית במשבר מערך ההובלה

בעקבות החלטת המובילים "לסתום" את המדינה היום אחה"צ קורא יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש לשר האוצר להתערב מיידית במשבר מערך ההובלה במדינת ישראל כדי להביא לפתרונו. ברוש טוען, כי מה שגרם להעלאת מחיר הסולר, בנוסף להעלאת מחירי הדלקים העולמי, הוא הטלת מס של האוצר בדמות הגדלת הבלו (מס על דלקים) ב-150% בשנתיים וחצי האחרונות, המהווים כ-40% מעליית מחיר הסולר. במכתב אל שר האוצר - רוני בר-און, מציין ברוש כי לא רק זאת, אלא שהאוצר מתכוון להמשיך ולהעלות את הבלו על הסולר ב-30 אגורות נוספות, כבר בספטמבר הקרוב. העלאות הללו, טוען ברוש, מהווים גורם אינפלציוני, כאשר 23% מהאינפלציה בשנה האחרונה מקורם היה בייקור הדלקים.

יצויין, כי עד היום מקבלים המובילים והתעשייה החזרים של כ-50% על הבלו. החזרי הבלו למובילים מוגבלים גם לסף מקסימום של נסיעה ממוצעת, כלומר - הפיצוי הניתן הוא חלקי בלבד והנפגעים העיקריים מכך הם מובילים הפועלים בפריפריה הרחוקה, הנוסעים מרחקים משמעותיים, מעבר לממוצע.

ברוש מציין, כי עליית מחירי הדלקים, היא אמנם ברובה תוצאה של עליית מחירי הנפט העולמי, אך היא מחייבת את הקפאת מרכיב העלויות בדלקים, שנמצא בשליטת הממשלה, כמו למשל הבלו על הסולר. יו"ר התאחדות התעשיינם דורש מהאוצר להקפיא את המשך עליית הבלו על הסולר ולתת החזרים מלאים למובילים ולתעשייה.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • ברוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully