וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים העסקיים מזהירה את יצרני המזון

אורה קורן

19.6.2008 / 14:34

האזהרה נמסרה על רקע פרסומים, לפיהם בוחנים יצרני המזון מהלך של השבתת יצור במחאה על השחרור האיטי של חומרי גלם בנמלים

רשות ההגבלים העסקיים הוציאה הבוקר הודעה להתאחדות התעשיינים ולחברות התעשייה המובילות בהן: יוניליוור, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ואוסם. בהודעה היא מתריעה מפני השבתת ייצור כוללת, כך מסרו מקורבים לרשות. לדבריהם, כל נסיון לתאם שביתה בין חברות שאמורות להתחרות זו בזו מנוגד לחוק ההגבלים העסקיים, והעוברים על החוק ייענשו בחומרה.

אזהרת הרשות נמסרה על רקע פרסומים בתקשורת, לפיהם בוחנים יצרני המזון מהלך של השבתת יצור במחאה על השחרור האיטי של חומרי גלם בנמלים, כאמצעי לחץ על הממשלה לפעול לשינוי המצב. התעשיינים ציינו, כי בדיקת מוצרי יבוא וחומרי גלם בנמלים מתבצעת בקצב איטי על ידי אנשי משרד הבריאות משבשת את הליכי היצור, וצפויה להביא למחסור במוצרים על המדפים. המחסור בחומרי גלם גורם לייצור חלקי ולא יעיל שמסב להם נזקים כספיים. את האצבע המאשימה מפנים התעשיינים לממשלה וטוענים כי עליה לפתור את התסבוכת בין הנחיות משרד המשפטים והביצוע שלהן על ידי משרד הבריאות.

שחרור הסחורות מתעכב עקב בדיקות מדוקדקות מבעבר שעורכים אנשי משרד הבריאות בנמלים ובמעבדות למוצרי מזון מיובא. הבדיקות החלו לאחר הגשת כתבי אישום על ידי הפרקליטות נגד חמישה מעובדי משרד הבריאות במסגרת פרשת רמדיה בחודש שעבר. הבדיקות נובעות, לטענת העובדים, מחשש לגורל דומה במקרה של טעות מצדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully