וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרונות של סימנס הגיעו באיחור

אבי בר-אלי

19.6.2008 / 14:37

משלוח ראשון של שישה קרונות המיועדים לרכבת ישראל הגיע אתמול באיחור של שמונה חודשים. הכנסתם לשימוש - רק בעוד חודשיים-שלושה

משלוח ראשון של שישה קרונות רכבת מחברת סימנס הגיע אתמול לנמל אשדוד. הקרונות החדשים הינם הראשונים מבין 86 הקרונות אותם התחייבה סימנס לספק לרכבת ישראל החל מחודש דצמבר 2007 - ואלה הגיעו לבסוף באיחור ניכר של כ-8 חודשים. לפי הערכות, ייכנסו הקרונות לשימוש הרכבת רק בעוד חודשיים-שלושה, בתום הליכי הרכבה משלימים והרצה.

בינואר 2006 זכתה סימנס במכרז שפירסמה רכבת ישראל לאספקת קרונות חד-קומתיים לחברה. מדובר היה במכרז ענק בהיקף של כ-700 מיליון שקל לאספקה מיידית של 86 קרונות עם אופציה לאספקת 585 קרונות נוספים בהיקף כספי מוערך של 4 מיליארד שקל. מועד התחלת יבוא הרכבות החדשות נקבע תחילה לדצמבר 2007, ואולם בסימנס ביקשו בשנה שעברה לדחות מועד אספקת המשלוח הראשון, ולאחדו עם משלוח הקרונות השני אשר נקבע לאפריל 2008.

בהנהלת רכבת ישראל העריכו תחילה כי מדובר בדחייה של חודשיים אחדים בלבד, ואולם כפי שפורסם ב-TheMarker, הודיעה סימנס כי היא צפויה לאחר גם את המועד השני והודיעה על דחייה שלישית של מועד הגעת הקרונות לחודשים אוגוסט-נובמבר 2008. הודעת הדחייה, לה נעתרה הרכבת בלית ברירה, הוסיפה למצוקת הציוד הנייד הקיימת ממילא ברכבת ישראל לאחר כשנתיים בלא הכנסת רכש חדש לשימוש ועל רקע גידול מתמיד של 15%-14% במספר הנוסעים. בעקבות זאת, נאלצה החברה להתמודד עם עומסי נוסעים ברכבות, שיבושים נמשכים בלוחות זמנים, עלויות תחזוקה גבוהות וכן החזרתן לפעילות של רכבות אשר יועדו לגריטה. ברכבת פנו לסימנס העולמית וטענו כי מדובר בהפרה לכאורה של תנאי החוזה וכי הרכבת בוחנת צעדים משפטיים נגד החברה.

מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, אמר כי "הקרונות החדשים הכרחיים לרכבת ישראל כדי שהחברה תוכל להיענות לביקושים ההולכים וגוברים לשירותי הרכבת ולאור היערכות החברה לפתיחת קווי רכבת חדשים כחלק מתוכנית הפיתוח. אנו צופים כי הקרונות החדשים יצטרפו לצי הרכבות הקיים ויביאו לשיפור השירות עבור ציבור הנוסעים על ידי הגברת תדירות הנסיעות, החלפת ציוד ישן והפחתת העומס בקווים קיימים וכן ישרתו את הנוסעים בקווים חדשים".

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully