וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליארד שקל הכנסות ממיסים על דלק ב-2007

דורון שלו

19.6.2008 / 15:43

רשות המיסים: תמיכה בענף הרכב, דרך הורדת המס - משמעותו סבסוד בעלי הרכב על פני השקעה בהוצאות לחינוך, רווחה, סל הבריאות וכו'

ארגון המובילים עוצר בשעה זו את התנועה באיילון במחאה על נסיקת מחירי הסולר, שנובעים הן מעליית מחירי הנפט בעולם והן מזינוק של 160% במס הבלו על סולר בשנתיים וחצי האחרונות.
על פי נתוני האוצר, בשנת 2007 הסתכמו הכנסות המדינה ממיסי דלק בכ-10 מיליארד שקל בשנה. מרשות המיסים נמסר, בתגובה למחאת המובילים, כי כדי לסייע לענפי התובלה וההסעה, נוסד "הסדר הסולר" שמחזיר חלק מהמס על הדלק לבעלי עסקים רשומים שמנהלים ספריהם כדין (מובילים, מוניות, מורים לנהיגה, כלי צמ"ה). החזר המס בענפי ההובלה יכול להגיע עד 50% מסך המס. מועצת המובילים, נהגי המוניות וארגונים נוספים היו שותפים מלאים להסדר זה (הטענה כי לא ניתן היה לחזות את התייקרות מחירי הדלק ולכן ההסדר לא תקף, איננה רלבנטית שכן ההסדר האמור לא קבע חריגים כלשהם - לא לכאן ולא לכאן). ברשות מוסיפים, כי עליית מחירי האנרגיה משפיעה על כלל המשק ובכלל זה על הוצאות הממשלה. בהינתן משאבים מוגבלים ונתונים של הממשלה הרי שתמיכה בענף הרכב, דרך הורדת המס - משמעותו סבסוד בעלי הרכב וכלל זה ענף ההובלה, על פני השקעה בתחבורה ציבורית, הוצאות לחינוך, רווחה, סל הבריאות וכן הלאה.

לדברי אמיר כרמי, אנליסט הסחורות של בית ההשקעות "מיטב", אין הצדקה לעובדה שהמדינה גובה מיסים על הבנזין והסולר (מלבד הצורך שלה ליצור לעצמה הכנסות): "בתי הזיקוק מוחזקים כיום בבעלות פרטית. המדינה מתערבת ועל כל ליטר סולר שיוצא מבתי הזיקוק, היא גובה כ-2.5 שקלים שמגולגלים על הצרכן". כרמי מוסיף, כי מלבד עליית המיסים על הסולר, קיימת היום בכל העולם מגמה לעבור לרכבים המונעים בסולר, עובדה שגרמה לעליית מחירים חדה.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • מחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully