וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיקת מחירי הדלק מכה בקרניבל של אריסון

נמרוד הלפרן

19.6.2008 / 19:51

חברת שיט התענוגות חתכה תחזית הרווח השנתית ב-11%. רשמה צמיחה אפסית ברווח הרבעוני שהסתכם ב-390 מיליון דולר

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, הנמצאת בשליטת משפחת אריסון, דיווחה היום על צמיחה אפסית ברווחיה הרבעוניים. החברה הזהירה כי רווחיה בשנה כולה יהיו נמוכים מהתחזיות, בעקבות התייקרות מחירי הדלק. קרניבל רשמה רווח של 390 מיליון דולר, או 49 סנט למניה, ברבעון הכספים השני של החברה אשר הסתיים בסוף חודש מאי. זאת, לעומת רווח של 390 מיליון דולר, או 48 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה בתקופה המדווחות צמחו ב-16.5% לעומת הרבעון המקביל, ל-3.38 מיליארד דולר.

במבט קדימה צופה החברה לרשום בשנת הכספים הנוכחית רווח של 2.7-2.8 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של קרניבל לרווח שנתי של 3-3.2 דולר למניה. ברבעון הכספים הנוכחי צופה החברה רווח של 1.56-1.58 דולר למניה, לעומת רווח של 1.67 דולר למניה שרשמה ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

מניית קרניבל יורדת ב-1.6% במסחר בוול סטריט, בהמשך לירידה של 1.3% שרשמה אתמול. במסחר בבורסת לונדון יורדת מניית קרניבל ב-2% לשפל של 5 שנים לאחר שהבנק ההולנדי ABN אמרו הוריד את המלצתו לקרניבל מ"קנייה" ל"החזק". זאת, על רקע הערכת הבנק כי הפגיעה בעסקי המגזר תהיה קשה יותר משהעריך עד כה, בעקבות התייקרות מחירי הנפט והאטה בצמיחת הכלכלה.

שרי אריסון ספגה בשנה החולפת ירידת ערך של כחצי מיליארד דולר בעקבות הירידה במחיר מניית קרניבל. עם זאת, אריסון הצליחה למכור בשנה החולפת מניות של קרניבל בכ-100 מיליון דולר במחירים גבוהים מהמחירים היום.

ABN אמרו הוריד אתמול המלצות לשורה של חברות במגזרי התיירות והנופש, בהן רויאל קריביאן (סימול RCL), חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת עופר. רויאל קריביאן, בה מחזיקה משפחת עופר ביותר מ-15%, איבדה בשנה החולפת כמעט 2 מיליארד דולר משווייה. הפגיעה במגזרי התיירות והנופש באירופה עקב ההאטה בצמיחה הכלכלית תהיה חמורה יותר משהוערך עד כה, כתבו אתמול האנליסטים סימון לרקין וניק תומאס מבנק ABN אמרו. "קשה לנו להאמין שלא תירשם ירידה בביקוש לעסקי הנופש ב-12 החודשים הקרובים", הוסיפו.

  • עוד באותו נושא:
  • אריסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully