וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

ניר צליק

19.6.2008 / 23:43

ירידת מחירי הנפט בכ-3.5% גרמה לעליות שערים בבורסה בניו יורק. נאסד"ק התחזק ב-1.3% והדאו ג'ונס עלה ב-0.3%

מחירי הנפט שירדו בכ-3.5% דחפו את וול סטריט לעליות שערים בסיום יום מסחר הפכפך. דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ל-12,063 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-1.3% ל-2,462 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.4% לרמה של 1,343 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה בכ-0.045% ל-4.199%.

בגזרת המקרו, הדו"ח על מספר תביעות האבטלה החדשות בארה"ב התפרסם כשעה לפני פתיחת המסחר. מספר תביעות האבטלה החדשות ירד ל-381 אלף תביעות, כאשר האנליסטים העריכו כי מספרן של התביעות החדשות בשבוע שהסתיים ב-14 ביוני יעמוד על 375 אלף.

מחיר הנפט הגולמי נפל בניו יורק ב-3.5%, או כמעט 5 דולרים, על רקע הערכות כי הודעת ממשלת סין על ייקור מחירי הדלקים בסין תגרור ירידה בביקוש לנפט בצרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 131.93 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-10 ביוני.

בעקבות העלייה במחירי הנפט בתקופה האחרונה, ג’נרל מוטורס (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, דוחה פיתוח עיצובים חדשים של רכבי השטח והמשאיות של החברה ומתמקדת במקום בפיתוח ועיצוב מכוניות בעלות יעילות ניצול דלק גבוהה יותר.

בתחילת החודש פורסם כי GM שוקלת למכור את החטיבה של מותג רכבי השטח המיוחדים, האמר. זאת בשל מעבר הצרכנים בארה"ב ובשאר העולם למכוניות השומרות יותר על הסביבה ובעלות יכולת ניצול דלק גבוהה יותר. אפשרות נוספת היא שהחטיבה תעצב מחדש את המכוניות אותן היא מייצרת, כך שיתאימו לביקוש הנוכחי למכוניות עם מודעות סביבתית גבוהה יותר.

יצרנית המטוסים בואינג עשויה להתעודד מהחלטת משרד החשב של הקונגרס האמריקאי, שקרא ביום רביעי לחיל האוויר האמריקאי לערוך מחדש את המכרז להזמנת מטוסי תדלוק בעלות של 35 מיליארד דולר, ועורר מחדש את המחאה שהביעה בואינג שהפסידה במכרז. משרד החשב, אשר עורך ביקורת חשבונות מטעם הקונגרס לפרויקטים ממשלתיים שונים, מצא כי חיל האוויר "ביצע מספר טעויות משמעותיות שעשויות היו להשפיע על תוצאות המכרז".

בגזרת הבנקאות האמריקאית, היום נודע כי התביעה הפדרלית בארה"ב צפויה להגיש היום כתבי אישום כנגד שני מנהלי קרנות בבר סטרנס. שני המנהלים דיברו ביניהם על סכנת הקריסה ארבעה ימים לפני שאמרו למשקיעים כי אין להם סיבה לדאגה. כך צפויים להצביע כתבי האישום נגד שניים ממנהלי קרנות גידור בבנק ההשקעות בר סטרנס בפרשת הקרנות שקרסו.

קריסת הקרנות עלתה למשקיעים בהן 1.6 מיליארד דולר. הקריסה העלתה שאלות רבות לגבי הערכת הסיכונים של בר סטרנס וסייעה בהתחלתו של מחנק האשראי העולמי.

במניות הישראליות, בנק ההשקעות RBC השאיר את המלצתו למניית נייס על "תשואת יתר", אך הוריד את תחזית הכנסותיו לשנת 2009 מ-2.18 דולרים למניה ל-2.08 דולרים למניה. בבנק ההשקעות כתבו כי הם ממשיכים להאמין ביסודות של נייס, וכי הם מוסיפים להיות חזקים למרות התחזקות השקל.

יצרנית התרופות תרו שלחה מכתב למשקיעים בו עידכנה אותם על החלטתה שלא להתמזג עם יצרנית התרופות Sun Pharmaceutical. חברת התרופות כתבה למשקיעים כי היא פתחה בהליך משפטי נוסף נגד החברה ההודית סאן. עוד הזהירה תרו את משקיעיה מפני הצעת רכש עתידית של סאן לחברה.

פריגו נסחרה על רקע קבלת אישור לשיווק סירופ גנרי שיתחרה בסירופ הזירטק של מקניל, המיועד לטיפול בתסמינים אלרגים עונתיים.

מניית בלופניקס צונחת במסחר בתגובה להורדת תחזית ההכנסות של שני בתי השקעות אמריקאיים - רות' וקרייג הלום. אנליסטים משני בתי ההשקעות כתבו כי תוצאות החברה צפויות להיות מושפעות מההתחזקות בשקל מול הדולר.

בתגובה, פירסמה החברה הודעה מיוחדת בה כתב המנכ"ל אריק קילמן כי "הדרישה לפתרונות שלנו ברחבי העולם נותרה חזקה", וכי "למרות המצב הכלכלי העולמי, בעיקר בארה"ב, גורם ללקוחות שלנו להשתהות בקבלת ההחלטות שלהם, ההזדמנויות שלנו ממשיכות להתרחב. אנו עושים התקדמות בכמה עסקות גדולות, אך סגירתן תקח זמן מה בגלל גודלן".

"אנו מצפים כעת לרווח של 0.14-0.18 דולר (Non-GAAP) למניה ברבעון השני, שישקף את התחזקות השקל מול הדולר. אנו גם מצפים לתוצאות דומות ברבעון השלישי. החברה אופטימית לגבי הרבעון הרביעי לגבי צמיחה משמעותית. אנחנו לא מעדכנים את התחזית השנתית בגלל אפקט שעשוי להיות למספר עסקות גדולות שנמצאות בדיונים. בהתבסס על שער הדולר הנוכחי, אנו מצפים להשפעה של 6-7 סנטים ברווח למניה במהלך שלושת הרבעונים הקרובים".

ספאנשן הודיעה היום כי היא מחפשת שותפים אסטרטגיים חדשים לחברה. החברה הודיעה על כוונתה להאיץ את פיתוח טכנולוגיית זכרון הפלאש MirrorBit ולהעביר חלק מהייצור לחברות צד שלישי. כמו כן, הודיעה החברה כי בכוונתה להתמקד בפיתוח פתרונות בעלי שולי רווח גבוהים.

מניות ישראליות נוספות שעוררו עניין במסחר הן: מניות יצרנית מוצרי האבטחה צ’קפוינט, מניות יצרנית השבבים ממגדל העמק טאוור, ומניות גיוון אימג'ינג, ומניות יצרנית מוצרי הבילינג אמדוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully