וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ששי: הדולר רשם ירידה של 0.357%

רותם סלע

20.6.2008 / 15:46

המטבע האמריקאי נחלש היום והיציג נסגר בשער של 3.354 שקלים. סיים את שבוע המסחר בירידה של כ-2%. בלאומי צופים התחזקות בדולר

השער היציג על הדולר נסגר בירידה של 0.357% לשער של 3.354 דולרים לשקל, היורו נסחר ללא שינוי בשער של 5.21 שקלים הדולר נסחר השבוע בתנודתיות והוא מסיים את שבוע המסחר בירידה של כ-2%, לאחר שער של 3.41 דולרים לשקל בתחילת השבוע. על פי פרסומי בנק ישראל, המשקיעים הזרים מכרו במאי למעלה ממיליארד דולר, כשמחצית מהם במכירות של השקעות ישירות. אל מול רכישות המט"ח של הזרים, ירד קצב רכישות המט"ח של הישראלים לצורך השקעה בחו"ל והם הסתכמו ב-100 מיליון דולר בלבד.

למרות החלשות הדולר בבנק לאומי לא מתרגשים, וצופים את המשך מגמת התחזקותו של הדולר מהשבועות האחרונים בין השאר על רקע הרכישות המסיביות של הדולר על ידי האוצר.

על פי המדד המשולב שפירסם אתמול בנק ישראל ירד יצוא הסחורות מישראל בחדות ב-5.5% במאי וייצוא השירותיים ב-6.2%. נתונים אלו תואמים את קריאותיהם של גורמים שונים במשק הטוענים כי היחלשות הדולר פוגעת בתעשייה ובכלכלה הישראלית.

כמו כן, נסחר השבוע הדולר על רקע ידיעות כי האוצר ממשיך ברכישת עשרות מיליוני דולרים באמצעות עסקות עתידיות של המטבע. מטרתן של עסקות המטבע של האוצר הן להבטיח כי תשלומי החוב אותן מקיים האוצר ישולמו בעתיד בשער בו הוא נסחר היום, אמנם עסקות אלו אינן משפיעים באופן ישיר על הדולר אך הן מאותתות לשחקנים בשוק כי גורם מוסדי גדול המעוניין ברכישה לאורך טווח של כמות ניכרת של מטבע חוץ.

אל מול הצעדים של האוצר, המחזקים את הדולר, טען ביום שלישי השבוע דורון לוי, מנהל חדר העסקות במזרחי טפחות כי "אנו רואים כי בנקים אירופאים מוכרים מאות מיליוני דולרים", על רקע ירידה חדש של 2.3% שרשם הדולר באמצע השבוע, החדה ביותר אותה רשם ביום מסחר כלשהו ב-10 השנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully