וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגול ההפצצה הישראלי מזניק את מחירי הנפט

אשר שכטר

20.6.2008 / 18:28

הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו ישראל ערכה תרגיל צבאי גדול לקראת הפצצה אפשרית של אתרים גרעיניים באירן מקפיץ את מחיר "הנוזל השחור" ב-2.7%

בעקבות היחלשות הדולר שהובילה לעלייה בביקוש לסחורות ככלי גידור מפני אינפלציה ועל רקע דיווח בעיתון "ניו יורק טיימס" לפיו ישראל ערכה תרגיל צבאי גדול לקראת הפצצה אפשרית של אתרים גרעיניים באירן - עולה כעת מחיר הנפט ב-2.7% ל-135.6 דולר לחבית זאת לאחר שרשם נפילה של 3.5% ביום חמישי.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום כי חיל האוויר ערך היום תרגיל צבאי כהכנה לתקיפה אפשרית של מתקני גרעין באירן. הדיווח חיזק את החששות מפני שיבושים באספקת הנפט של יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם. השבועיים שלאחר שהתבטאותו של שר התחבורה שאול מופז בנוגע לתקיפה ישראלית באירן הזניקו את מחיר הנפט ביותר מ-10 דולר. הדולר נחלש כעת ב-0.7% מול היורו לרמה של 1.5608 דולר ליורו, בעקבות התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי בארה"ב לא יעלה בעתיד הקרוב את הריבית.

מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה ביולי עולה כעת ב-2.7% ל-135.6 דולר לחבית. ביום חמישי נפל מחיר הנפט ב-3.5%, לאחר שממשלת סין הודיעה על העלאת מחירי הדלק במדינה ביותר מ-17%.

עובדי החטיבה הניגרית של ענקית הנפט שברון הודיעו היום כי הם מתכננים לפתוח בשביתה חלקית ביום שני, לאחר שמגעים בינם לבין הנהלת החברה בנושאי שכר הגיעו לידי פיצוץ. מורדים ניגרים תקפו ביום רביעי מתקן נפט של רויאל דאץ' של, המייצר 190 אלף חביות נפט ביום, ואילצו את החברה להפסיק את הפעילות בו באופן זמני. החששות מפני שיבושים באספקה ביצואנית הנפט הגדולה באפריקה תורמים גם הם לעלייה במחירים.

ערב הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, צפויה להודיע בשבוע הבא במהלך כינוס בינלאומי שייערך בעיר ג'דה בנושא העלייה החדה במחירי הנפט הגולמי על הגדלת תפוקת הנפט של המדינה ב-200-500 אלף חביות ביום, במטרה לסייע בצינון המחירים. במהלך הלילה הודיעה סעודיה על החלטתה להגדיל את תפוקת הנפט שלה ב-200 אלף חביות ליום באמצעות הודעה שפורסמה באתר השגרירות הסעודית בלונדון, אולם ההודעה הוסרה מהאתר שעות לאחר מכן ללא כל הסבר.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully