וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלת ארה"ב צפויה לדרוך במקום"

TheMarker

21.6.2008 / 17:50

זו הערכתה של קרן המטבע הבינלאומית למחצית השנייה של השנה. דוחקת בבנק הפדרלי להותיר את הריבית על כנה בחודשים הקרובים, בניגוד לציפיות השוק

כלכלת ארה"ב צפויה לדרוך במקום במחצית השנייה של השנה; כך הזהירה ביום שישי קרן המטבע הבינלאומית, לאחר ששוקי המניות בארה"ב ובאירופה נפלו לשפל.

מדד דאו ג'ונס נסגר מתחת ל-12 אלף נקודות, לראשונה מאז מארס, ומדד 500 S&P נפל ב-1.9%, בשל העלייה במחיר הנפט והתגברות החששות לגבי חוסנו של מגזר הפיננסים. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.5%; פרנקפורט איבדה 2.1% ופאריס נחלשה ב-1.8%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי התכווץ ב-1.6% והשלים בכך נפילה שבועית של 3.5%.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מסרה כי המשך החולשה הכלכלית תוריד דווקא את סיכון האינפלציה בחודשים הקרובים, ודחקה בבנק הפדרלי להותיר את הריבית על כנה לעת עתה. אמירה זו בקשר לריבית עומדת בניגוד לציפיות השוק להעלאת ריבית בקרוב.

"אנו צופים כי הכלכלה תאט לכדי דריכה במקום במחצית השנייה של השנה", אמר ג'ון ליפסקי, בכיר ב-IMF. קרן המטבע צופה עתה כי לא תירשם צמיחה בארה"ב בין הרבעון האחרון של 2007 לבין הרבעון האחרון של 2008. מדובר בתחזית טובה מעט יותר ביחס לתחזית הקודמת של הקרן, אבל גרועה בהרבה מהתחזיות של המגזר הפרטי ושל הרשויות האמריקאיות. ליפסקי אמר כי קרן המטבע צופה התאוששות בצמיחה ב-2009, וציין כי התאוששות זו תהיה "הדרגתית ולא אגרסיווית".

  • עוד באותו נושא:
  • קרן המטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully