וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי לא רוצה את ההתערבות של קן

אורה קורן

22.6.2008 / 8:34

הפיקוח של רשות ההגבלים עלול לעכב את הסכם התעופה עם האיחוד. הרשות: "הפיקוח יתרום להורדת מחירי הטיסות ולשיפור השירות"

פיקוח רשות ההגבלים העסקיים על שיתופי פעולה בין חברות תעופה עלול למנוע את השלמת הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האירופי - כך מתריע דניאל קאלג'ה, האחראי על תחבורה ואנרגיה בנציבות האיחוד, במכתב למנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן. קאלג'ה מציין במכתב כי החלת הפיקוח של רשות ההגבלים על שיתופי פעולה בין שתי חברות תעופה סדירות ("קוד שרינג") עלולה ליצור חסם בהתקשרות בין ישראל לאיחוד האירופי. זאת, מכיוון שהסכמים אלה נועדו להביא לגמישות מסחרית ותפעולית, ותורמים למתן שירות טוב יותר לצרכנים.

בתשובה ששיגר סיטרמן בשבוע שעבר נכתב, כי עמדת משרד התחבורה ביחס להסכמי "קוד שרינג" דומה לזו של האיחוד, וכי העניין יעלה לדיון בממשלה תוך התחשבות בהסתייגות האירופית. בימים האחרונים הופץ מכתבו של קאלג'ה בין משרדי ממשלה, לקראת הכניסה לדיוני השלב השני של שיחות "השמים הפתוחים" עם האיחוד.

לפני יותר משנה אישרה הממשלה את הכנסת תחום התעופה לפיקוח של רשות ההגבלים. לפני כשלושה חודשים הציגה הרשות פירוט של הסכמי התעופה שיחייבו אישור שלה, ושל אלה שיזכו ב"פטור סוג". ההחלטה בנוגע ל"קוד שרינג" נוגעת בעיקר לאל על, שמחזיקה בהסכמים מסוג זה עם כ-10 חברות תעופה. הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הבהירה כי אין בכוונתה לאסור הסכמי "קוד שרינג", אך הסבירה כי אם הם יכללו סעיפים הפוגעים בצרכנים - כמו תיאום מחירים או חלוקת היצע מוקדמת - יידרשו החברות לשנות אותם.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה כי רשות התחרות של האיחוד האירופי בירכה על המהלך של רשות ההגבלים, וכי הטיוטה שאליה מתייחס קאלג'ה שונתה מאז נשלח מכתבו, אך ללא קשר אליו. "פטור הסוג גובש לאחר תהליך בחינה מקיף, שכלל ניתוח כלכלי ומשפטי ושימוע של הגורמים בענף", נמסר מהרשות. "הכללים החדשים נועדו לאפשר לרשות ההגבלים לבחון הסכמים בין חברות התעופה ולמנוע פגיעה בתחרות. מדובר במהלך שיתרום להורדת מחירי הטיסות והובלת סחורות בדרך האוויר ולשיפור השירות".

  • עוד באותו נושא:
  • תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully