וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות: ההשקעה במניות לא כדאית

רותם סלע

22.6.2008 / 8:42

כלכלני הבנק כותבים בסקירה שהוציא הבנק בסוף השבוע, כי "הנתונים הכלכליים האחרונים מצביעים על הצטננות הדרגתית במשק"

בבנק מזרחי-טפחות סבורים כי ההרעה במצב הכלכלי הופכת את ההשקעה במניות ללא כדאית. כלכלני הבנק כותבים בסקירה שהוציא הבנק בסוף השבוע, כי "הנתונים הכלכליים האחרונים מצביעים על הצטננות הדרגתית במשק" - ומזכירים את הירידה במדד מנהלי הרכש, את מדדי אמון הצרכנים הפושרים ואת נתוני סחר החוץ, המצביעים על האטה בפעילות הכלכלית במשק.

נסיבות אלו, בצרוף "העליות הגבוהות האחרונות במדדי המחירים לצרכן וליצרן", העשויות להביא לעליות ריבית, מובילות את כלכלני מזרחי למסקנה כי "מומלץ להמשיך ולהימצא בהקצאה הגנתית באפיק המניות", וכי "אפיק זה נחות עתה, בהשוואה לאפיקי איגרות החוב".

עוד מוסיפים ומצביעים במזרחי-טפחות על העובדה כי "שוק המניות מגלה יציבות בתקופה האחרונה, בשל השפעת מניית כי"ל (במישרין ודרך החברה לישראל) על מדדי המניות המובילים". "בשבוע האחרון", כותבים כלכלני הבנק, "עלה מדד המעוף בכ-2%, כאשר כי"ל (2.0% , 8007.0) והחברה לישראל (2.4% , 567800.0) היוו 1.5% מכך".

במקרה של אחזקה במניות, ממליצים בבנק על חברות בעלות תזרים מזומנים חזק, כגון "חברות תקשורת (הוט, סלקום); נדל"ן מניב (בריטיש ישראל, גזית גלוב); מזון (אסם); אלביט מערכות", וכמובן, גם על מלכת המעו"ף, כימיקלים לישראל.

במזרחי סבורים כי חלף זמנה של האינפלציה הגבוהה. בשלושה החודשים הקרובים, לפי תחזיתם, "יעלו המדדים בשיעור מצטבר נמוך מ-1%", כותבים בבנק ומוסיפים כי "במחצית השנייה של 2008 ובשנת 2009 עשוי המדד לעלות בשיעור שנתי של 2% עד 2.5%". כלומר, בתוך יעד האינפלציה של הממשלה, העומד על 1% עד 3%. כתוצאה מכך, מעריכים במזרחי-טפחות כי ריבית בנק ישראל תעלה לכל היותר ב-0.5% בשנה הקרובה, ותישאר על 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully