וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממריאים: אגרת הנוסעים לחו"ל תוכפל

זוהר בלומנקרנץ

22.6.2008 / 8:54

תשלום אגרת נוסע יוצא מנתב"ג יתייקר ויעמוד על יותר מ-20 דולר לנוסע במקום 13 דולר כיום - כך סוכם בין משרד התחבורה לבין האוצר

תשלום אגרת נוסע יוצא (מס נוסע) מנתב"ג כמעט שיוכפל, ויהיה יותר מ-20 דולר לנוסע במקום 13 דולר כיום - כך עולה מסיכום שהושג בין מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, לבין משרד האוצר. בנוסף יתייקרו אגרות שירות שונות של חברות התעופה בנתב"ג. משמעות העלייה היא תוספת של כ-70 מיליון דולר בשנה להכנסות רשות שדות התעופה (רש"ת). אגרת הנוסעים לא הועלתה מאז 97'. אם ייוקרו האגרות שגובה רש"ת, הצרכנים יממנו את התוספת מכיסם, וכרטיסי הטיסה יתייקרו גם הם. הסיכום יועבר ליועץ המשפט לממשלה, מני מזוז, במטרה להגיש את ההצעה במשותף לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

באחרונה נפגעו הכנסותיה של רש"ת מהירידה בשער הדולר, ואולם העלייה בתנועת הנוסעים ב-2008 קיזזה את היקף הפגיעה. במפגש של פורום בטיחות התעופה שהתקיים בסוף מארס, אמר יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, כי "יש לייקר בשיעור נומינלי של 89% את אגרת הנוסע היוצא". לדבריו, השינויים האחרונים בשער הדולר מדגישים את הצורך בעדכון האגרה - שהיא מהנמוכות במערב.

רש"ת גובה מהטסים לחו"ל אגרת נוסע יוצא, ומחברות התעופה היא גובה אגרת חנייה, דלק ופריקת מטען ממטוסים. האגרות הן מקור הכנסותיה של רש"ת. בנוסף יש לרש"ת הכנסות מסחריות, לדוגמה מזכייניות הדיוטי-פרי ומהשכרת שטחי מסחר ומשרדים בנתב"ג. אם יועלו מחירי האגרות, יופנה חלק מהתקציב של רש"ת להארכת אחד המסלולים בנתב"ג. לאחר השיפוץ תהיה אפשרות לבצע המראות ונחיתות מטוסים במקביל, תוך שיפור הבטיחות. כמו כן יוקם מגדל פיקוח חדש, תופעל מערכת שיקוף חדשה לבדיקה אוטומטית של כבודת הנוסעים ותוקם זרוע רביעית לקליטת מטוסים בטרמינל 3.

  • עוד באותו נושא:
  • אגרה
  • רש"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully