וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדולר יגיע לרמת 3.55-3.5 שקלים בסוף השנה"

טל לוי

22.6.2008 / 11:07

כך מעריכים בבית ההשקעות לידר שוקי הון. "המשקיעים הזרים מוכרים אגרות חוב ישראליות והמשקיעים המוסדיים מגדילים את ההשקעות בחו"ל"

"המשקיעים הזרים ממשיכים למכור אגרות חוב ישראליות והמשקיעים המוסדיים מגדילים בזהירות את ההשקעות בחו"ל. נמשכות ההשקעות הישירות בישראל", כך כותבים הבוקר בלידר שוקי הון.

בלידר צופים כי בנק ישראל יעלה מחר את הריבית ב-0.25% (לרמה של 3.75% - ט.ל), אולם "לא ברור איך שוק האג"ח יגיב להעלאת ריבית מתונה". בבית ההשקעות סבורים כי די לא בהעלאת ריבית של 0.25% - שכן שוק האג"ח מעדיף מדיניות נחושה יותר ללחימה באינפלציה, כלומר עליית ריבית חדה יותר.
התשואות על אגרות החוב הארוכות בארה"ב ירדו ל-4.14% והתשואות על האגרות הישראליות ("שחרים") נותרו יציבות כך שהמרווח ביניהן (1.9%) הפך לגבוה מדי ותומך בשחרים.

הדולר בסוף השנה: 3.5-3.55

בלידר סבורים כי שער החליפין יגיע בסוף השנה לרמה של 3.55-3.5 שקלים לדולר. למרות העודף בחשבון השוטף המסכם את חשבון הסחר - המסחר בסחורות ושירותים, חשבון ההכנסות בגין הון ועבודה וחשבון העברות שוטפות הכולל למשל מענקים - ברבעון הראשון, בנק ישראל צופה שתנאי המקרו יתמכו בפיחות בשקל במבט של שנה קדימה: צפוי גירעון בחשבון השוטף, גידול בהשקעות של ישראלים בחו"ל והשפעת רכישת המט"ח של בנק ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • לידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully