וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה: על המערב להקטין את תלותו בנפט

עפרה שלו

22.6.2008 / 12:17

גורדון בראון דרוש הסכם חדש עם יצואניות הנפט במסגרתו הן יורידו מחירים ובתמורה יוכלו מדינות הנפט להשקיע באנרגיה חלופית במדינות המערב

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הבטיח לפעול למען השגת הסכם חדש עם המדינות המייצרות נפט, במסגרתו יבטיח להן הרחבה של קשרי המסחר עם המדינות המערביות בתמורה למחירי נפט נמוכים ויציבים יותר. בראון נסע לסעודיה לפסגת חירום עם יצואניות הנפט הגדולות בעולם, במטרה לדון בזינוק במחיר הנפט.

לפני שעזב את שדה התעופה היתרו שבלונדון, אמר בראון כי על המערב להקטין את תלותו בנפט, ועל מדינות אופ"ק שהתעשרו מנפט להשקיע במקורות אנרגיה חלופיים כגון אנרגיית רוח, אנרגיה סולרית, ואנרגיה גרעינית. בראון אמר כי ידחק בסעודיה וביצואניות נפט אחרות לאפשר לחברות מערביות להשתמש במשאבים שלהן. בתמורה, המדינות הצורכות נפט יפתחו את גבולותיהן ויאפשרו ליצואניות הנפט להשקיע בשוקי האנרגיות החלופיות שלהן. "זוהי דרך שבאמצעותה ניתן ליישב את ניגוד העניינים הוותיק בין יצואניות הנפט לבין צרכניות הנפט".

בתשובה לשאלה מדוע מדינות כמו סעודיה, שהרוויחו טריליוני דולרים מהעליות האחרונות במחירי הנפט, ירצו להשקיע במפעלי אנרגיה גרעינית ואנרגיה ירוקה בבריטניה, השיב בראון: "מה יוצא להן מזה? הן יקבלו את היציבות שחסרה בשוקי הנפט וגם את האפשרות להרוויח מעתיד שלא כולל נפט, בנוסף לעתיד הכולל נפט".

"אנו נמצאים בעיצומו של משבר נפט גדול בפעם השלישית", אמר בראון. "כפי הנראה, זו הפעם הקשה מכולן. המשבר פוגע קשות באיכות החיים של אנשים", אמר. "דרוש הסכם חדש בין יצואניות הנפט לצרכניות". מחיר הנפט הוכפל במהלך השנה האחרונה, ונגע ברמת שיא של 139.89 דולר לחבית ב-16 ביוני.

זמן קצר לפני נסיעתו של בראון לפסגה בסעודיה, אמר שר הנפט של המדינה כי היא תגדיל את תפוקת הנפט שלה ב-2% ביולי, במטרה לענות על הביקוש הגובר וכדי לנסות להוריד את המחיר. יצואנית הנפט הגדולה בעולם תגדיל את התפוקה לשיא של 9.7 מיליון חביות ביום.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • בראון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully