וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר מבטל את המכס על יבוא ברזל

דורון שלו

22.6.2008 / 12:16

לאור עלייה משמעותית במחירים בחודשים האחרונים ועל מנת לסייע לקבלנים. החסכון למשק בטווח הארוך נאמד בכ-5 מיליארד שקל

שר האוצר, רוני בר-און, ביטל את המכס על הברזל לאור עלייה משמעותית במחירי הברזל בחודשים האחרונים ועל מנת לסייע לקבלני הבנין והתשתית. ביטול המכס עשוי לשפר את התחרות בשוק ולפתוח בפני הקבלנים אפשרות לייבוא ברזל ממדינות שאין לישראל הסכם סחר עמן.

ההחלטה על ביטול המכס התקבלה על בסיס ניתוח כלכלי של ענף הברזל בהשוואה למדינות אחרות, שנערך בשיתוף עם גורמים מקצועיים חיצוניים. מהניתוח עולה כי מחירי היבוא הם שקובעים את מחירי הברזל בשוק ולכן, הורדת המכס צפויה להוזיל את מחירי הברזל. כמו כן, מצביעים ממצאי הניתוח על חסכון אפשרי למשק של עשרות מיליוני שקלים בשנה כתוצאה מביטול המכס על הברזל.

ענף הברזל משמש כפונקציית ייצור עתירת הון והוא מאופיין בעלויות כניסה גבוהות, עלויות הובלה גבוהות ובגמישות ביקוש נמוכה ביחס למחיר. כמו כן, מהווה הברזל רכיב משמעותי בענף הבנייה – כ-5.29% ממדד תשומות הבניה. בענף פועלים שני יצרנים מקומיים המספקים כ-2/3 מהביקוש, כאשר ה- 1/3 הנותר מקורו ביבוא. שיעור המכס על יבוא ברזל הוא 10%. לכן, ביטולו עשוי להוריד את מחיר הברזל בשיעור של עד 10%. החסכון למשק בטווח הארוך כתוצאה מהמהלך נאמד בכ-5 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully