וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: על בנק ישראל לשדר נחישות

יובל מעוז

22.6.2008 / 13:49

בבית ההשקעות מעריכים, כי הריבית תעלה ב-0.25%. "אם בנק ישראל לא היה חושש מהאטה וייסוף, היינו רואים העלאת ריבית גבוהה יותר

בנק ישראל יודיע מחר על גובה הריבית במשק, כאשר התחזית הרווחת בקרב הכלכלנים במשק היא כי נגיד הבנק, סטנלי פישר, יעלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.75%. רפי גוזלן, מנהל מחלקת מקרו ואסטרטגיה בפריזמה, העריך היום כי בנק ישראל יעלה את הריבית מחר ב-0.25% ל-3.75%. "אם בנק ישראל לא היה חושש מהאטה וייסוף, היינו רואים העלאת ריבית גבוהה יותר. אנחנו רואים בשוק נתונים של ציפיות לאינפלציה גבוהה יחד עם ירידה בשיעור האבטלה. זה לא מתיישב עם ריבית של 3.5% וריבית ריאלית אפסית ואף שלילית". גוזלן צופה כי בנק ישראל יוביל מהלך מדורג של העלאות ריבית: "לדעתי, זה לא הדרך הנכונה לעשות זאת. עדיף לשדר נחישות, להעלות את הריבית ביותר מ-0.25% ובסיום המהלך להעלות את הריבית בפחות. כרגע, אנחנו ניצבים בפתחה של סדרת העלאות ריבית".

"אנחנו צפויים להמשיך לראות אינפלציה בחודשים הקרובים, עליה הנגיד לא יכול להשפיע. אם פישר יפתיע את השוק בהעלאה של 0.5% תהיה ירידה בציפיות לאינפלציה אך עלייה במחיר איגרות החוב הממשלתיות", אמר גוזלן.

כוון: העלאת הריבית תתמוך בשקל; לשמור על אחזקה נמוכה יחסית במניות

אבי מאיר, מנכ"ל כוון ניהול תיקי השקעות, מעריך גם הוא כי בנק ישראל יעלה את הריבית מחר ב-0.25%. "העלאה זו תגדיל את פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקאי, דבר שיוסיף לתמוך בשקל. ביום רביעי הקרוב יודיע גם הבנק הפדרלי על גובה הריבית בארה"ב".

מאיר מעריך כי "בטווח הקצר המסחר בשוק המניות המקומי ימשיך להיות תנודתי תוך קורלציה מלאה עם השווקים הבינלאומיים. ללקוחות סולידיים ומשקיעים לטווח קצר מומלץ לשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות בשיעור של עד 15%, ולשמור על מרכיב אג"ח צמוד ממשלתי וקונצרני מדורג באחזקה של לפחות 50% מהתיק".

"יש בהחלט מקום להגדיל את מרכיב המט"ח בתיק עד 15%. למשקיע בעל אופק השקעה ארוך טווח להגדיל בזהירות את מרכיב המניות בתיק ההשקעות בארץ ובחו"ל לפחות עד 50% מהתיק ובחברות הגדולות ובסקטורים כגון: פיננסים, ביטוחים, בריאות, תקשורת וצריכה", אומר מאיר.

  • עוד באותו נושא:
  • פריזמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully