וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים בפריפריה נפגעים משביתת הדואר

אמיתי זיו

22.6.2008 / 16:35

צ'קים ומסמכים לא מגיעים לעסקים הנסמכים על שירותי הדואר. ועד עובדי הדואר: השביתה היא תוצר האטימות של שרי האוצר והתקשורת

"צ'קים לא מגיעים והמזל היחידי הוא שחלק מהכסף מגיע בהוראות קבע לחשבון", כך מספר אבי כהן, הבעלים של חברת נמרוד הנדסת תנועה. העסק של כהן נמצא ביישוב שקד שבוואדי ערה, ומשום שהדואר משבית את שירותי הדואר הנע, מכתבים לא מגיעים ליישוב כבר שבועיים. "אנחנו לא מקבלים הודעות תכנון ובנייה חיוניות וגם לא סיכומי ישיבות שנכחנו בהן. גם לשלוח דואר זו בעיה. בעבר היה סניף בישוב הסמוך - קציר, אבל הוא נסגר, וכעת בשביל לשלוח דואר בשביתה אנחנו נוסעים עד פרדס חנה".
כהן מציין שזו אינה הפעם הראשונה שעסקים בפריפריה נפגעים בגלל שביתות חברת הדואר: "זו לא השביתה הראשונה בדואר הנע. בשנים האחרונות היו כבר שתיים למיטב זכרוני, שנמשכו די הרבה זמן ולך תנהל ככה עסק. לדואר יש כאן מונופול, אנחנו בפריפריה נסמכים בלעדית על שירותיו. כל מי שאמור לסייע לנו בסיטואציה כזאת, כמו הרשות לעסקים קטנים, בינתיים לא פועל".

השביתה בדואר ישראל החלה בעקבות החלטה על פיטורי 150 עובדים, עליה החליטה הנהלת החברה. ההחלטה התקבלה בדואר בעקבות קשיים תזרימים שחוותה החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה. זאת, כתוצאה מפתיחת הדואר הכמותי (דואר הנשלח מחברות עסקיות בתפוצה גדולה) לתחרות, וכתוצאה מכך שמשרדי הממשלה לא מממשים רשת בטחון שהובטחה לדואר בסך של 36 מיליון שקל. בדואר לא מחלקים דואר נע בכל הארץ, מלבד ליישובי עוטף עזה, וכן אין העברה של קצבאות הביטוח הלאומי למבוטחים.

מוועד עובדי חברת הדואר נמסר בתגובה: "השביתה היא תוצר האטימות של שרי האוצר והתקשורת, שאינם מקיימים התחייבות קודמת ליו"ר ההסתדרות עופר עיני - להעניק לדואר רשת בטחון פיננסית. הדבר מוביל לגרעון בדואר ישראל ולכן נדרשנו לפטר 150 עובדים בנוסף לתוכנית התייעלות ופיטורים של 500 עובדים כמתוכנן. אנחנו קוראים לשרים הממונים לשבת ולפתור את הבעיה ולמנוע סבל ונזק נוסף לישובי הפריפריה והשכבות החלשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully