וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין תסדיר את שידורי הספורט

אופיר בר-זהר

22.6.2008 / 16:49

גיבשה הצעת מדיניות המיועדת להוזיל עלויות הצפייה. ניצן חן: "צפייה בשידורי ספורט עולה כסף, אך יש לשמור על מידתיות והגינות"

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה היום כי היא מתכוונת להסדיר את שידורי הספורט כך שיכללו יותר משחקים בשידור חי בתשלום מופחת. עוד מתכוונת המועצה להתמקד בכינוס השידורים החיים בארבעה ערוצים במקום בשישה, במניעת זליגה של תכנים לערוצים שבתשלום ובהרחבת רשימת המשחקים אשר מוגדרים כבעלי עניין ציבורי ולפיכך צריכים להיות משודרים בערוצים פתוחים. המדיניות החדשה צפויה להיכנס לפועל בשנת 2009, זאת לאחר שניתן יהיה להגיש השגות לרשות על החלטה זו בעשרת הימים הקרובים. המועצה הודיעה היום כי גיבשה הצעת מדיניות בתחום שידורי הספורט, כאשר במרכזה נמצאת הגנת הצרכן. לטענת המועצה, "צרכן הספורט הישראלי נפגע בשל כשלי שוק, שגרמה התחרות הפרועה על רכש זכויות השידור, מה שהביא לעליית מחירים ולזליגת תכנים".

עיקרי המדיניות שגובשה קובעים כי לא יתאפשר שידור משחקים חיים בערוצי "לייב" ו"גולד" של ערוץ הספורט, על חשבון שידורם החי בערוצים 5 ו-5+. סעיף נוסף קובע כי צ'רלטון, שבבעלותה ערוצי ספורט1 וספורט2, תעביר לערוץ הספורט את שידור המשחק המרכזי במחזור במפעלים מרכזיים שמשודרים בערוציה. צ'רלטון תחויב להעביר את המשחקים כתנאי לשידור הערוצים על ידה. עוד קובעת המדיניות החדשה, כי משחק מרכזי נוסף יועבר על ידי צ'רלטון לערוץ 5+, ואולם צ'רלטון תהיה פטורה מחובה זו כשתגיע לנתח שוק של 30% מכלל המנויים.

כמו כן, במועצת הכבלים והלוויין רוצים לקבוע כי תורחב רשימת המשחקים שמוגדרים כבעלי עניין ציבורי וכמחויבים לשידור בערוצים פתוחים, כך שיכללו משחקים בהשתתפות נבחרות וספורטאים ישראליים. בנוסף המועצה רוצה שתתאפשר רכישת משחק בודד בהשתתפות קבוצות ישראליות במפעלים בינ"ל בתשלום לפי צפייה (PPV). בנוסף תתאפשר במפעלים מרכזיים (ליגת האלופות, ליגת העל בכדורגל, ליגה ספרדית, איטלקית ואנגלית, NBA) קניית משחקים בודדים.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר כי: "למועצה הוגשו מאות רבות של תלונות של צרכני ספורט שקצה נפשם בעלויות ההולכות וגדלות של צפייה בשידורי ספורט, ובזליגת התכנים מערוץ הבסיס לערוצים בתשלום, והכל כדי להגדיל את הכנסות החברות על חשבון צופי הספורט. בכל העולם צפייה בשידורי ספורט עולה כסף וזה לגיטימי, אך יש לשמור על מידתיות והגינות. המדיניות החדשה של המועצה תעשה סדר בבלגן, תיטיב עם הצרכן ועם צופי הספורט בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully