וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בנמלים בדרך לפתרון

רוני לינדר-גנץ

22.6.2008 / 18:13

בישיבת הממשלה הוחלט כי משרד הבריאות יכין תזכיר חוק להגנה על עובד ציבור שפעל בתום לב וללא זדון במילוי תפקידו, מפני העמדה לדין פלילי. משרד הבריאות הורה לשחרר מוצרי מזון במהירות

חודשיים כמעט לאחר שפרץ, נראה כי "משבר רמדיה" שהתבטא בעיכובן של מאות מכולות מזון בנמלים, עומד בפני סיום: בישיבת הממשלה שהתקיימה היום הוחלט כי משרד הבריאות יכין בתוך שבעה ימים תזכיר חוק להגנה על עובד ציבור שפעל בתום לב וללא זדון במילוי תפקידו, מפני העמדה לדין פלילי. כמו כן הנחתה הממשלה את שר הבריאות לפעול למניעת עיכובים בשחרור מזון מן הנמלים, בין היתר בדרך של מתן סמכות למנהלים בכירים במשרד לשחרר משלוחים בהליך מזורז, ובין היתר גם תוך סטייה מנהלים של משרד הבריאות, בכפוף לשיקול דעת מקצועי.

בכך נתנה הממשלה מענה לחששות של עובדי משרד הבריאות ובכירי המשרד, מאז הגשת כתבי האישום נגד עובדי המשרד בפרשת רמדיה, מגורל דומה במקרה של טעות. חשש זה גרם לעובדי המשרד בנמלים להקשיח בצורה משמעותית את הבדיקות שמבוצעות למזון מיובא בתחנות ההסגר, בנמלים ובמעבדות.
ואכן, מיד לאחר ישיבת הממשלה הורה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, לעובדי המשרד לשחרר מוצרי מזון במהירות, "כדי שהעבודה תחזור להתנהל על פי אמות המידה שקדמו להגשת כתב האישום בפרשת רמדיה. את האחריות אטול בשלב זה על עצמי כפי שהממשלה איפשרה לי לעשות", אומר לב.

לדבריו, "הממשלה הביעה הבנה עמוקה לבעייתיות שנוצרה, ואפשרה לעובדים לחזור לעבוד בצורה עניינית וסבירה ללא מורא ופחד מאישום פלילי. עם זאת, כמובן שיזמת החקיקה אינה פותרת איש מאחריות מקצועית, אלא רק מתביעה פלילית אם עשו את עבודתם בתום לב". נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר כי "ההחלטה שנתקבלה טובה ונכונה, ומחייבת שיתוף פעולה מלא מצד משרד המשפטים ברמת הביצוע וזירוז הליכי החקיקה הנדרשים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully