וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגרות לרישום תרופות יועלו פי 15-10

TheMarker

23.6.2008 / 8:03

כך עולה מתוכנית של משרדי האוצר והבריאות. האגרה כיום היא 5,000 שקל לחמש שנים - סכום נמוך במיוחד בהשוואה למקובל בעולם

העלאה דרמטית, פי 10-15, של האגרות על רישום תרופות חדשות מתוכננת על ידי משרדי האוצר והבריאות. כיום נגבית מחברות התרופות אגרה של 5,000 שקל בחמש שנים - סכום נמוך משמעותית מהנהוג בעולם. מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) גובה 1.2 מיליון דולר לאישור תרופה חדשה, באירופה נגבים 400 אלף דולר, באוסטרליה 57 אלף דולר ובקנדה 240 אלף דולר. בנוסף, חלק מהמדינות גובות מס הנגזר ממחזור המכירות של התרופה ואגרות נוספות. בישראל נרשמות כ-200 תרופות חדשות בשנה, בהן כ-30 תרופות מקור, 70-80 גנריות, והשאר - תרופות וטרינריות ללא מרשם. ההכנסות הכוללות מהאגרה הן כ-10 מיליון שקל בשנה.

שני המשרדים אמנם מסכימים כי יש מקום להעלאת האגרות, אך חלוקים לגבי ייעוד האגרות. משרד הבריאות דורש כי הן יהיו "צבועות" (ייעודיות), ויועברו ישירות לצרכיו. זאת במטרה לקצר משמעותית את הליך רישום התרופות הממושך - 13 חודשים כיום. לעומת זאת, באוצר מתנגדים עקרונית ל"צביעת" האגרות, בטענה כי ועדת האגרות הממשלתית אוסרת זאת. ואולם מקורות באוצר אומרים כי ייתכן שמדובר במקרה מיוחד, שבו אגרה ישירה עשויה לפתור את המצוקה הקשה של העיכובים ברישום, כאשר האישור יינתן כנגד התחייבות של המשרד לעמוד בלוחות זמנים קצרים וברורים יותר מאלה הנהוגים כיום.

חברות התרופות תומכות עקרונית בהגדלת האגרות כאמצעי לקיצור ההמתנה לרישום, אך רק בתנאי שהסכום אכן יוקצה למטרה זו: "אם יהיה קשר ישיר בין הגדלת משאבי המשרד לקיצור הרישום, נתמוך בהליך", אומר גיא גורצקי, מנכ"ל פארמה ישראל, ארגון הגג של חברות תרופות המקור בישראל. "אך אם הכסף לא יהיה 'צבוע' לטובת קיצור תקופת הרישום לא נשיג בכך כלום, ומובן שזה לא יהיה מקובל עלינו". ממשרד האוצר נמסר: "העניין נידון בין משרדי האוצר והבריאות במסגרת עבודת מטה".

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully