וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה את המסחר בעליות

רותם סלע

23.6.2008 / 18:00

מדד המעו"ף נסגר בעלייה של 0.7% ומדד תל אביב מאה טיפס ב-0.6%. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-1.8% בהובלת מניית אפריקה ישראל

המסחר בתל אביב נסגר בעליות שערים; מדד המעו"ף נסגר בעלייה של 0.7% ומדד תל אביב מאה טיפס ב-0.6%. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-1.8% בהובלת מניית אפריקה ישראל (5.48% , 21360.0) שעלתה בחדות ב-5.5%.מנייה נוספת שבלטה בעליות שערים היא חברת השבבים טאואר (7.28% , 296.1) שזינקה ב7.7% לאחר הודעה על עיסקה גדולה של החברה בארה"ב.

שני בתי השקעות גדולים קראו אתמול לבנק ישראל לנקוט מנהיגות ולהעלות את הריבית ביותר מ-0.25%. בסקירה שפורסמה אתמול צופים בבית ההשקעות לידר כי בנק ישראל יעלה היום את הריבית ב-0.25%, לרמה של 3.75%. עם זאת, בלידר מציינים כי "לא ברור איך שוק האג"ח יגיב להעלאת ריבית מתונה" וסבורים כי ראוי להעלות את הריבית ביותר מ-0.25%. עליית ריבית חדה יותר תאותת לשוק האג"ח כי בנק ישראל נוקט במדיניות נחושה ללחימה באינפלציה, סבורים בלידר.

רפי גוזלן, מנהל מחלקת המקרו של בית ההשקעות פריזמה, מעריך כי העלאת הריבית תסתכם בכ-0.25%. לדבריו, "אם בנק ישראל לא היה חושש מהאטה ומייסוף, היינו רואים העלאת ריבית גבוהה יותר. אנחנו רואים בשוק נתונים של ציפיות לאינפלציה גבוהה, יחד עם ירידה בשיעור האבטלה. זה לא מתיישב עם ריבית של 3.5% ועם ריבית ריאלית אפסית ואף שלילית", אומר גוזלן.

המסחר בבורסה התנהל תוך חשש מתמיד מפני השבתות פתע, על רקע סכסוך העבודה של עובדי הבורסה אשר גרם להשבתת המסחר ביום חמישי. בשיחה עם TheMarker אמר אתמול יצחק לרנר, ראש ועד עובדי הבורסה, כי "המשא ומתן תקוע ואנו נמשיך להכות בקרוב". לטענת לרנר, ההחלטה על השביתה התקבלה בוועד בתגובה לטענה שהשמיע גורם בהנהלה, לפיה עובדי הבורסה העלו דרישה לתוספת שכר של 51% לשלוש שנים. "זה לא נכון", הדגיש לרנר. "יש לנו דרישות שכר, אך הן אינן מתקרבות אפילו למספרים שזורקת ההנהלה, אלא מסתכמות בתוספת של 7%-5% בשנה".

מגזין ההשקעות בארונ'ס פירסם אתמול סקירה ארוכה תחת הכותרת "להתראות, בועה: האם מחיר הנפט הגיע לשיא?" לטענת המגזין, ישנו דמיון מוזר בין התנהגותם של מחירי הנפט ושל מדד המניות נאסד"ק לפני התפוצצות הבועה ב-2000 - ירידה שממנה עדיין לא התאושש המדד, שנסחר במחצית משווייו בשיא הבועה. מחירי הנפט, שהכפילו את עצמם בשנה האחרונה, משפיעים באופן חריף על מחירי הסחורות ועל מצבה של הכלכלה העולמית בכלל ועל הכלכלה האמריקאית בפרט. בעוד שאזרח אמריקאי ממוצע צורך 25 חביות נפט בשנה, צורך אזרח יפני 14 חביות בלבד, סיני ממוצע משתמש כ-2 חביות והודי - כחבית אחת בלבד.

כי"ל מומלצת בשווקים המתעוררים

מניית אפריקה ישראל תיקנה מעלה בחדות ועלתה ב-5.5% למעלה על רקע הירידות החדות של כ-7.5% במניה אתמול. אפריקה מתכוונת לגייס כמיליארד שקל במניות עד סוף החודש, גיוס בו ייקח חלק גם בעל השליטה בחברה לב לבייב. ההערכות בשוק היו כי לחצים של משקיעים שביקשו לרכוש את המניה במחיר נמוך גרמו לה לירידה החדה במניה.

מניית בנק דיסקונט (0.49% , 806.0) עלתה ב-0.5% לאחר שהבנק השלים אתמול את רכישת בנק ארזי (ARZI) בשווייץ. דיסקונט רכש 100% מהבנק בעבור כ-138 מיליון שקל ודיווח כי המיזוג בין ארזי לבין החברה הבת של הבנק, Israel Discount Bank (Switzerland) SA, יושלם בימים הקרובים.

מניות חברת אלרון (1.42% , 178.5), שבשליטת אי.די.בי, עלו ב-1.9% בעקבות הודעה על השלמת רכישה של 5% נוספים ממניות גיוון אימג’ינג ,במחיר של 16.54 דולר למניה. סכום העסקה עומד על כ-24.2 מיליון דולר לפי מחיר זה. גיוון אימג'ינג מפתחת גלולת מצלמה לאבחון בעיות במעיים ומניותיה נסחרות בבורסה האמריקאית. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-450 מיליון דולר.

מניית חברת כימיקלים לישראל (0.0% , 8000.0) נסחרה ללא שינוי, על רקע ההודעה על הכנסתה לרשימת המניות המומלצות לרכישה בשווקים המתעוררים, של ענק ההשקעות האמריקאי מריל לינץ'. רשימת ה-EMEA של מריל לינץ' (השווקים המתעוררים באירופה, במזרח התיכון ובאסיה) מייצגת את רשימת המניות המומלצות של החברה, המאפשרת חשיפה ל"חברות הטובות ביותר" באזורים הללו. מחיר היעד שהעניק הבנק למניה - כ-90 שקל - הוא כ-13% מעל מחירה במסחר היום. מנייתה של חברת השבבים טאואר (1.42% , 178.5) עלתה ב-7.7% לאחר חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת On Semiconductor האמריקאית. החברה האמריקאית בחרה בטאואר כשותף אסטרטגי לפיתוח ולייצור של מוצרים ושל טכנולוגיות חדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully