וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הפסקה: סכסוך עבודה הוכרז ברשויות המקומיות

חיים ביאור

23.6.2008 / 13:39

בעקבות סירוב השלטון המקומי לשלם תוספת שכר של 5% על פי הסכם השכר הקיבוצי. במידה ותוך שבועיים לא ימצא פתרון לסכסוך, תחל שביתה בה יטלו חלק 100 אלף עובדי העיריות והמועצות המקומיות

ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בכל הרשויות המקומיות. משמעות ההכרזה היא שהשירותים המוניציפליים יושבתו בתום תקופת צינון של שבועיים הקבועה בחוק, אם עד אז לא יושג הסכם בנוגע לדרישות ההסתדרות.

בשביתה צפויים להשתתף 100 אלף עובדי העיריות, לרבות עובדי עיריות ירושלים, תל אביב וחיפה, מועצות מקומיות, מועצות דתיות ומועצות איזוריות. השביתה תתבטא, בין היתר, באי פינוי אשפה מהרחובות (פרט לרשויות מקומיות המסתייעות בשירותי קבלני ניקיון פרטיים), שיתוק לשכות הרווחה, אי טיפול במפגעים שונים ואי רישום דו"חות חניה. משרדי הרשויות המקומיות יהיו סגורים לקהל בעוד ששירותי הכבאות יפעלו במתכונת חלקית של שבתות וחגים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, (פקידים לשעבר), ארנון בר דוד, אמר היום שסכסוך העבודה הוכרז בעקבות הודעתו החוזרת של מרכז השלטון המקומי כי הוא לא יישם את הסכם השכר הקיבוצי שנחתם ערב חג הפסח במגזר הציבורי ולפיו עובדי המגזר הציבורי, לרבות הרשויות המקומיות, יקבלו תוספת שכר של 5% בפריסה לשלושה תשלומים. התשלום הראשון של התוספת ניתן לעובדים במגזר זה במשכורת חודש יוני האחרון, אך עובדי הרשויות המקומיות לא קיבלו אותו. "זו הפרה בוטה של הסכם השכר שהעובדים השיגו במאבק”, אמר בר דוד.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר בתגובה על הכרזת סכסוך העבודה כי "אין לנו דבר נגד עובדינו. הם זכאים לתוספת שכר שהוסכמה, אבל אין לנו תקציב לזה. העלות הכוללת של התוספת היא 400 מיליון שקלים בשנה, סכום שאין לנו מניין לקחת. אני לא חתמנו על ההסכם, אלא משרד האוצר. אז שהמשרד יממן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully