וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: מניית מזרחי טפחות אטרקטיווית

שרון שפורר

23.6.2008 / 15:27

בבית ההשקעות מעריכים כי המניה נסחרת בדיסקאונט של 30% על מחיר השוק. ממשיך לשמור על מעמד מוביל שוק בתחום המשכנתאות

מניית מזרחי-טפחות אטרקטיווית ביותר נוכח משוואת הסיכוי מול הסיכון בפעילות הבנק. הבנק נסחר בדיסקאונט של 30% על מחיר השוק ומחיר היעד הראוי לו הוא 30 שקל. כך כתב האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה, בסקירה על בנק מזרחי טפחות. להערכתו של האנליסט - התשואה שהציג הבנק בסוף מארס 2008 בגובה של 13.5%, לא רק שהיתה טובה ביחס לתוצאות הבנקים האחרים ברבעון, אלא אף צפויה להשתפר ברבעונים הקרובים. בן זאב הוסיף שהבנק נמצא כבר היום ברמה של יותר מ-14% בתשואה על ההון, והוא בדרך ל-15% ומעלה.

בן זאב מציין במיוחד שני נושאים הנוגעים לבנק: הראשון - פעילותו במגזר המשכנתאות. לדבריו של מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים בטוחה, מזרחי טפחות ממשיך לשמור על מעמד מוביל בתחום עם נתח שוק של 32% במתן משכנתאות חדשות תוך הגדלת רווחיות המגזר. הוא מציין כי האסטרטגיה של מזרחי טפחות - התמקדות באיכות השירות ולא במחיר - מבדלת אותו ביחס למערכת המשכנתאות בישראל ומהווה עבורו יתרון. לדבריו, ככל שהתנודות בשוק גדולות יותר, מוצר משכנתא מורכב ומותאם ללקוח יניב רווחיות גבוהה יותר לבנק.

נושא נוסף בו נוגע בן זאב הוא הסכם השכר ותוכנית האופציות בבנק. במסגרת תוכנית האופציות העניק הבנק לבכירים אופציות כפונקציה של התשואה על ההון שיציג הבנק. באופן דומה, שונו הסכמי השכר בבנק כך שיהיו תלויים בהשגת יעדי תשואה של הבנק והישגים של העובדים. לדעת בן זאב, מדובר במנגנונים טובים וחשובים שכן מצד אחד אמנם מדובר בהוצאה עבור הבנק אבל מצד שני היא הוצאה משתנה וצפויה לקטון אם הבנק לא יגיע ליעדים שהציב לעצמו.

נקודות נוספות אליהן מתייחסת הסקירה של יובל בן זאב כוללות צפי לחלוקת דיבידנד של 40% מהרווח הנקי של הבנק גם בשנה הקרובה - שמשמעותה תשואה של 5%-5.5%, היותו של מזרחי טפחות דפנסיווי בשל התמקדותו בתחום המשכנתאות שנפגע פחות מהאטה כלכלית, ושמרנות במתן אשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully