וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר העלה את הריבית ב-0.25%

דורון שלו

23.6.2008 / 18:30

בעקבות האינפלציה ובהתאם לתחזיות המוקדמות, הודיע נגיד בנק ישראל, כי הוא מעלה את הריבית לחודש יולי לרמה של 3.75%

בנק ישראל החליט להעלות את הריבית לחודש יולי ב-0.25% לרמה של 3.75%, כפי שצפו הכלכלנים בשוק. בנק ישראל מעלה את הריבית במתינות זה החודש השני ברציפות, זאת לאחר שבחודש שעבר העלה את מחיר הכסף ב-0.25%. בעקבות העלאת הריבית, עומד פער הריביות בין ישראל לארה"ב על 1.75%, מה שצפוי לתרום להתחזקות נוספת של השקל.


העלאות הריבית נובעות מעליית המחירים החדה שחווה המשק הישראלי בחודשים האחרונים. מגמה זו השתקפה במדד המחירים לצרכן באפריל שזינק ב-1.5% ובמדד יוני שעלה ב-0.6%. לאחר העלאת הריבית הנוכחית, עומדת הריבית ברמה בו עמדה בחודש מארס השנה. מדדי החודשים הקרובים צפויים להיות גבוהים אף הם: 0.6% ביוני ו-0.3% ביולי ובאוגוסט. חלק מהסיבות לאינפלציה, כמו העליות במחירי הנפט והמזון, אינן קשורות באופן ישיר למשק הישראלי.

בנק ישראל מתמודד בחודשים האחרונים, ללא הצלחה יתרה, עם בעיית השקל החזק והאינפלציה העולה. מדובר בשתי בעיות מוניטריות הדורשות טיפול הפוך: כדי להתמודד עם השקל החזק אשר פוגע ביצוא, על הבנק להוריד את הריבית - כפי שנהג במארס ובאפריל. מנגד, כדי לבלום את האינפלציה, המטפסת בחודשים האחרונים, על הבנק להעלות את הריבית - כפי שנהג בבחודש שעבר ובחודש הנוכחיי.

בסוף השבוע פורסם באתר דהמרקר, כי לראשונה מאז נכנס פישר לתפקיד הנגיד במאי, החלה להישמע ביקורת בשבועות האחרונים בקרב בכירי בנק ישראל, בנוגע למדיניות הזיג-זג של פישר לגבי הריבית. המבקרים טוענים כי יש מקום לנקוט במדיניות שמרנית, אשר שומרת על ריבית יציבה ומגדילה את הוודאות בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully