וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל כמעט ללא שינוי

יעל פולק

23.6.2008 / 23:27

נאסד"ק איבד 0.8% בעקבות ציפיה למחיקות הבנקים ברבעון השני. דאו ג'ונס נסחר ביציבות ברמה של 11,847 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים כמעט ללא שינוי על אף הודעת של בנק אוף אמריקה הצופה כי מריל לינץ' ו-UBS ימחקו מילארדי דולרים וידווחו על הפסד ברבעון השני. דאו ג'ונס נסחר ביציבות ברמה של 11,847 נקודות, נאסד"ק איבד 0.8% לרמה של 2,385 נקודות ו-S&P 500 נותר יציב ברמה של 1,318.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.031% ל-4.168%. מוקדם יותר התנהל המסחר במגמה חיובית, בעקבות הודעת ענקית החקלאות Bunge על רכישת קורן פרודקטס ב-4.4 מיליארד דולר.

הנתח של המסחר הספקולטיבי בנפט גולמי עלה ל-70% מכלל המסחר בנפט גולמי מסוג ווסט טקסס אינטרמידיאייט בבורסת הסחורות של ניו יורק, לעומת נתח של 37% ב-2000. ממצאים אלה, שפירסם ה"וול סטריט ג'ורנל", התקבלו במסגרת חקירה של הקונגרס, שהתבצעה בעקבות החרפת הביקורת הפוליטית על תפקיד וול סטריט בהעלאת מחירי הנפט.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס פתח בשבוע שעבר בסבב פיטורים שיוביל לקיצוצם של 10% מכוח העבודה בחטיבת בנקאות ההשקעות שלו - כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס". זאת, על רקע דיווחים לפיהם גם ענקית הפיננסים סיטי תקצץ 10% מכוח העבודה בחטיבת בנקאות ההשקעות שלה. לפי הדיווח, קיצוצי המשרות החלו בשבוע שעבר ויתבצעו במקביל להערכת העובדים השנתית שמנהל גולדמן סאקס, במהלכה הוא מפטר 5% מעובדי הבנק שהפגינו את הביצועים החלשים ביותר.

הורדת דירוג

MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, מעריכה כי תיאלץ להעמיד ערבונות בסך 7.4 מיליארד דולר ללקוחותיה בעקבות הורדת דירוג האשראי שלה ב-5 רמות על ידי חברת דירוג האשראי מודי'ס. ל-MBIA נכסים בשווי 15.2 מיליארד דולר אשר באמצעותם ניתן יהיה למלא את הדרישות להעמדת הערבונות, כך הודיעה החברה אתמול.

אחרי שפריגו הודיעה לפני מספר ימים על קבלת אישור שיווק לסירופ סטריזין RX, המתחרה בסירופ הזירטק של מקניל, הודיעה היום תרו, יצרנית התרופות, כי גם היא קיבלה אישור לשווק את הסירופ מרשות המזון והתרופות האמריקאית.

ON סמיקונדוקטור בחרה בטאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, כספק אסטרטגי לשיתוף פעולה בפיתוח וייצור של מספר משפחות חדשות של מוצרים וטכנולוגיות. מקורות בשוק אומרים כי "ההסכם יתרום לטאואר עשרות מיליוני דולרים בשנה החל משנת 2009".

לקווינימוד, התרופה שטבע מפתחת בשיתוף עם החברה השוודית אקטיב ביוטק לטיפול בטרשת נפוצה, מעכבת את הידרדרות המחלה ונסבלת היטב בידי חולי טרשת נפוצה בשלב ההתקפי - כך דיווח אתמול החוקר האיטלקי ג'יאן קרלו קומי מאוניברסיטת Vita Salute שבמילנו ועמיתיו במגזין הרפואי הנחשב "Lancet".

בנק אוף אמריקה צופה כי מריל לינץ' ו-UBS ימחקו 3.5 מיליארד דולר ו-7 מיליארד דולר בהתאמה ברבעון השני, וידווחו על הפסדים. האנליסט מייקל הכט צופה הבנקים יסבלו גם ברבעון השני של 2008 מירידת ערך נכסים, וחולשה בנתוני המכירות והמסחר.

בין המניות הישראליות הסובלות מהמגמה השלילית בוול סטריט: מניית אודיוקודס, המפתחת ומשווקת מוצרי תקשורת לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט; מניית אורבוטק, המפתחת, מייצרת ומשווקת מכונות אופטיות אוטומטיות לבדיקת תקינותם של מעגלים מודפסים וצגים שטוחים בעת ייצורם; מניית די.אס.פי.ג’י, חברת פיתוח ותכנון השבבים לטלפונים אלחוטיים; ומניית מלנוקס' המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה, בתקן אינפיניבנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully