וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: תקרה של 1.5 שקלים לעמלות בנקים

רותם סלע

24.6.2008 / 8:37

ח"כ אמנון כהן: המפקח על הבנקים לא מימש את סמכויותיו כדי להקטין את תשלומי העמלות. מציע כי סל עמלות הבסיס לא יעלה על 18 שקל בחודש

הצעת חוק המגבילה את גובהן של עמלות רבות שגובים הבנקים עד לתקרה של 1.5 שקלים הוגשה אתמול על ידי ח"כ אמנון כהן (ש"ס), חבר ועדת הכלכלה של הכנסת. בנוסף מציע כהן כי סמכותו של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, תוגבל בעניין עמלות אלה ל"עדכון כל שנה על פי עליית המדד".

המדובר בין היתר בעמלות הנגבות בגין פעולות שמבצע פקיד בנק, לרבות מוקד טלפוני ותיבת שירות; הפקדה ומשיכה של מזומן; פדיון והפקדה של צ'ק; הפקה ומסירה של תדפיס; העברה לחשבון אחר. עוד מוצע סל עמלות המורכב מהעמלות אלה שגובהו לא יהיה יותר מ-18 שקל בחודש. לאוכלוסיות חלשות התשלום עבור סל זה יהיה לא יותר מ-10 שקלים בחודש.

"כוונת המחוקק ביחס לרפורמת העמלות אינה מיושמת", טען כהן בהצעת החוק. "המפקח על הבנקים יצר שקיפות, אך לא הצליח לממש את המטרה הראשונית של החוק - הגבלת התשלומים לעמלות. זו חובתי כמחוקק להתערב בחקיקה כדי לעזור לאוכלוסייה שנפגעת באופן משמעותי מהעלייה בעמלות".

על פי החוק רשאי המפקח על הבנקים לקבוע את מספר העמלות שגובים הבנקים ואת גובהן. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, השתמש בסמכויות שהעניק לו המחוקק והציג לפני כשבוע וחצי תעריפון עמלות חדש שבו ירד מספר העמלות מ-198 ל-72. התעריפון ייכנס לתוקף ב-1 ביולי. בישיבה האחרונה של ועדת הכלכלה תקפו חברי הכנסת את חזקיהו בין היתר על כך שלא הקפיא את תעריפיהן של העמלות שנותרו, שחלק גדול מהן עלה.

בתגובה, נמסר מבנק ישראל: "הטלת פיקוח לפני שנותנים לבנקים אפשרות להתחרות אינה מהלך נכון, ולמעשה מנוגד לרעיון של הרפורמה. מבחינה עניינית אין הצדקה להטלת פיקוח על העמלות, שכן בעקבות הרפורמה ממוצע המחירים לצרכן עשוי לרדת ביחס למצב הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully