וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור שוב על המדף?

יובל מעוז

24.6.2008 / 9:21

קרן השקעות אסייתית מתעניינת מחדש ברכישת השליטה בחברה, שמחזיקה ביצרנית קוטלי העשבים והחרקים - מכתשים אגן

אי די בי פיתוח ודיסקונט השקעות הודיעו היום כי גורם זר שפנה בעבר לחברה, הביע עניין מחודש ברכישת השליטה בכור. לפני כשבועיים פורסם כי קרן השקעות מאסיה פסיפיק הגישה, באמצעות מתווך ישראלי שפעיל בהודו ובדובאי, הצעה לרכוש את השליטה (60%) בחברת כור תמורת 1.4 מיליארד דולר במזומן. ההצעה שיקפה לחברה שווי של 2.3 מיליארד דולר - כפול משווייה בבורסה.

עם זאת, אי.די.בי, המחזיקה בכור בכ-50%, ודסק"ש המחזיקה בחברה בכ-10%, מסייגות את פרסום המגעים עם הגורם הזר ומודיעות כי לאור הפגישה שהתקיימה עם הגורם הזר באחרונה, עולה "כי אין בסיס לפתיחה במשא ומתן, וכך נמסר לו".החברות הצהירו כי "לבעלי השליטה בכור לא היתה ואף אין כעת כוונה למכור את השליטה בחברה, והם מתכוונים להמשיך ולשלוט בה ולקדם את עסקיה. עם זאת, היה ובפגישה שתתקיים, אם תתקיים, תוגש להם הצעה אטרקטיווית במיוחד, יבחנו אותה בעלי השליטה".

כור היא חברת אחזקות, אשר אחזקתה העיקרית היא בחברת מכתשים אגן, המייצרת קוטלי חרקים ועשבים. כור, שבשליטת דיסקונט השקעות, מקווה לגייס 378 מיליון שקל בהנפקת זכויות למניות. התשקיף חושף את אמות המידה הפיננסיות להן התחייבה כור, כחלק מהסכמי המימון לרכישת אחזקות בבנקים ברקליס וקרדי סוויס. כור תקבל מגולדמן סאקס ומקרדי סוויס אשראי בסכום של עד 1.5 מיליארד דולר, בריבית חודשית של לייבור+1.25%, מתוך השקעה כוללת (חוב והון עצמי) של 2.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully