וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן ואהובי הגיעו לפשרה עם ילמולי השוויצרית

דורון שלו

24.6.2008 / 10:28

ישלמו כ-10.75 מיליון פרנק שוויצרי כ"א ובכך מסתיים סופית הסכסוך בין הצדדים. איליק רוז'נסקי: הסרנו את עננת אי הוודאות שהפריעה לחברה

קבוצת דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, וקבוצת בלנהיים של יגאל אהובי, הגיעו אמש להסכם פשרה עם חברת ילמולי (Jelmoli) השוויצרית. על פי הסכם הפשרה, ישלמו חברות בנות זרות שבשליטת דלק בלרון בינלאומי ו-DGRE, מקבוצת דלק נדל"ן, לחברת ילמולי סכום של כ-10.75 מיליון פרנק שוויצרי (כ-35 מיליון שקל). סכום דומה ישולם לילמולי על ידי חברות הנמנות עם קבוצת בלנהיים שבשליטת יגאל אהובי. תשלום הפיצויים ישים קץ להליך הבוררות בין הצדדים שהחל בשווייץ לפני מספר חודשים.

בכך מסתיים הסכסוך המשפטי שנתגלע בין הצדדים אשתקד, מאז חודש אוקטובר 2007, אז הודיעו דלק נדל"ן ואהובי, כי החליטו שלא להשלים את העיסקה לרכישת 88 נכסי ילמולי בעיסקת ענק שהיקפה היה אמור להסתכם בכ-3.4 מיליארד פרנק שוויצרי. בעקבות ההודעה האמורה על אי השלמת העיסקה, פתחה ילמולי בחודש ינואר 2008 בהליך של בוררות בשווייץ נגד חברת אמפריו, באמצעותה ביקשו דלק נדל"ן ואהובי לבצע את העיסקה. ילמולי ביקשה לתבוע במסגרת הליך הבוררות את אכיפת ההסכם לרכישת נכסיה, ולחלופין ביקשה לתבוע מהצדדים פיצויים בסך כולל של כ-275 מיליון פרנק שוויצרי (כ-890 מיליון שקל), כך שהפיצוי הנוכחי הינו בסכום המהווה פחות מ-1% מסך התביעה הפוטנציאלית בגין פיצויים עליה הצהירה ילמולי.
יצויין עוד, כי סיום הסכסוך בין הצדדים אף פותח פתח לשיתוף פעולה אפשרי בין דלק נדל"ן ואהובי לבין ילמולי.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר היום: "קיבלנו החלטה להגיע להסכם פשרה כדי להביא את הסכסוך המשפטי עם ילמולי לסיום, וכדי להסיר את עננת אי הוודאות שהפריעה לפעילותה השוטפת של החברה. בהסכם שהושג, ישולם על ידנו ועל ידי קבוצת אהובי סכום המהווה פחות מאחוז בודד משוויה המקורי של העיסקה, ותמורת זאת נוכל להקדיש את מלוא המרץ והזמן הניהולי שלנו לטובת פיתוח עסקי דלק נדל"ן והשבחת נכסיה.

קבוצת דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, פועלת בתחום הייזום בישראל, באמצעות חברת הבת דנקנר השקעות, ואילו בשווקים הבינלאומיים דרך חברת הבת, דלק בלרון בינלאומי, שבבעלותה המלאה ובאמצעות חברת DGRE, הנסחרת בלונדון. כמו כן, בבעלותה של דלק בלרון נמצאות גם החברות RoadChef

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully