וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "ישנה האטה מאוד משמעותית בצמיחה בישראל"

אורה קורן

24.6.2008 / 10:48

נגיד בנק ישראל: "וצריך להחליט באיזה מינון לטפל בבעיית האינפלציה, בידיעה שיכול להיות שתוך זמן קצר נהיה במצב ריאלי יותר קשה"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר היום כי מדינת ישראל תשמור על המשמעת התקציבית ועל המשמעת בתחום האינפלציה. פישר דיבר בכנס תעשיינים ישראליים וצרפתיים, המתלווים לביקור נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בישראל.

"ישנה האטה מאוד משמעותית בצמיחה בישראל, שנובעת מדברים שקורים בחו"ל", אמר. "ישנם איום ההאטה ואיום האינפלציה וצריך להחליט באיזה מינון לטפל בבעיית האינפלציה, בידיעה שיכול להיות שתוך זמן קצר נהיה במצב ריאלי יותר קשה", אמר.

פישר ציין כי הוא מודע לכך שיש לשקול את האינפלציה ואת השלכותיה בטווח קצר מצד אחד, מול קשיי היצוא מצד שני. "בסוף, בנקים מרכזיים בכל העולם צריכים לדאוג לאינפלציה, ואנחנו התחלנו לעשות את זה לפני פחות מחודש, עם העלאת הריבית ב-0.25%".

לדברי פישר, השקל החזק הוא תוצאה של יבוא הון, שמושקע בחברות ישראליות - ושל תופעה חדשה, של ישראלים שמפסיקים להוציא הון החוצה. "אנחנו במשבר עולמי פיננסי, וישראלים - במקום לשלוח כסף החוצה - מביאים אותו הביתה. השינוי הגדול בין 2008 ל-2007 הוא הפסקת יצוא הון על ידי ישראלים מתחילת השנה. זו הצבעת אמון במובן אחד, אבל יש לכך השלכות על כל המשק", אמר פישר.

פישר יצר בדבריו נתק בין המצב הפוליטי לבין המצב הכלכלי בישראל. "כולנו שומעים שיש ממשלה חלשה, אבל היא הצליחה לשמור על משמעת פיסקלית מאוד חזקה", ציין. לדבריו, בשנה שעברה הגיעה הממשלה לאיזון בתקציב, והשנה תקרת הגרעון היא 1.6% מהתמ"ג, נתון שנחשב טוב. ההערכות הן, כי בסוף השנה הגירעון יהיה סביב 1% בדומה ליעד של 2009.

"יש לנו משק שמצליח לצמוח שעומד לפני אתגר שנובע בעיקר מחו"ל, אבל אנחנו מתכוונים לשמור על המשמעת במשק, גם באינפלציה וגם פיסקלית - ואני חושב שנוכל להתמודד עם האתגרים של השנה-שנתיים הבאות בהצלחה", סיכם פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully