וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט : הרוסים יקבלו את מגרש הרוסים

גיא ליברמן

24.6.2008 / 12:07

התנאי של רה"מ הוא מימון של בניית בית משפט חלופי במקום זה הקיים במגרש. אישר כי חצר סרגיי תעבור לידי ממשלת רוסיה בחודש הבא

"אם רוסיה רוצה לקבל לידיה את חצר אלכסנדרובסקי, עליה נמצא מבנה בית משפט השלום, במגרש הרוסים בירושלים, עליה לשלם עבור בניית מבנה חדש", כך טוען ראש הממשלה, אהוד אולמרט בראיון שהעניק לעיתון הכלכלי "ורמיה נובוסטי" ושמתפרסם היום. מבנה בית משפט השלום בירושלים נמצא בלב מגרש הרוסים, אותו מבקשת הממשלה הרוסית להעביר לידיה.

אולמרט אישר פרסומים מהתקופה האחרונה לפיהם מתחם חצר סרגיי, הנמצא בסמוך למגרש הרוסים יעבור לידי ממשלת רוסיה, "כבר ביולי הקרוב" לדבריו. אולמרט אישר כי הוא קיים שיחות על עתידן של הקרקעות באופן אישי עם ראש ממשלת רוסיה ונשיאה לשעבר, ולדימיר פוטין.

הדרישה הרוסית להכיר בבעלותה על מתחמים שונים בישראל איננה חדשה, אם כי זו לא נענתה בחיוב במשך תקופה ארוכה, עד לחודשים האחרונים. בנוסף לחצר סרגיי שכאמור תעבור לבעלות רוסית בחודש הבא, העבירה לאחרונה הרשות הפלשתינית 12 דונם בעיר יריחו ו 10 דונם בעיר שכם לידי רוסיה.

הדרישה הרוסית לבעלות על מתחם הרוסים נובעת מפועלה של הכנסיה הפרבוסלווית במקום במאה ה 19, זו בנתה מספר מבנים בירושלים וביניהם כנסייה ומספר אכסניות שנועדו לקלוט משלחות צליינים רוסיות. בתקופת המנדט הבריטי הוסבו המבנים לתחנת משטרה, לכלא ולבית משפט, כאשר עם קום המדינה נרכשו הזכויות לשימוש במבנים על ידי ממשלת ישראל, בין היתר באמצעות יצוא משלוח גדול של תפוזים מישראל לרוסיה.

"אנחנו אמרנו לקולגות שלנו מרוסיה שהמקום שייך בצורה חוקית לישראל כי בזמנו ברה"מ מכרה את הנכסים במתחם לישראל", אמר אולמרט בראיון. יחד עם זאת הוסיף אולמרט כי "בקשתו של פוטין לבעלות על חצר אלכסנדרובסקי - הקרקע עליה פועל בית משפט השלום - תתקבל רק במידה והרוסים יבנו מבנה חדש: "אם רוסיה רוצה לקבל את חצר אלכסנרוסבסקי היא צריכה לבנות בית משפט חדש. דיברתי על זה עם ולדימיר פוטין והוא הסכים לשלם עבור הבנייה" טוען אולמרט.

לדבריו של יו"ר מטה עולים במפלגת הגמלאים, אלכס טנצר "הממשלה הרוסית רוצה להחזיר לידיה קרקעות במזרח התיכון, לא בשביל ערכן הכלכלי, כי אם בשל החשיבות הפוליטית של המהלך. פעם אחת היא מחזקת את הקשר שלה עם המזרח התיכון, ופעם שנייה היא מאותת כלפי פנים שהיא מחזקת את הקשר עם הכנסיה הרוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully