וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: שיעור האבטלה ברמה הנמוכה ביותר מאז 1995

רותם סלע

24.6.2008 / 12:40

בבנק חוששים מהמשך השנה: "האטת קצב הצמיחה בארה"ב, מגמת הירידה בשוקי המניות העולמיים והחלשות שער הדולר, מעמידות בספק את המשך הצמיחה המהירה במשק"

בבנק ישראל מביעים בעיקר שביעות רצון לנוכח ביצועי המשק הישראלי מתחילת שנת 2008. בסקירה שהוציא היום, מציינים כלכלני הבנק בסיפוק כי "על אף ההאטה בארה"ב, משבר האשראי והטלטלות בשווקים הפיננסיים, שמר המשק הישראלי על קצב צמיחה מהיר". בבנק מצביעים על שיפור בשורה של פרמטרים כלכליים משוק העבודה, דרך המאזן המסחרי ועד לתוצר המקומי של המשק שרשמו שיפור מרשים בחודשים האחרונים.

"על פי הנתונים הכלכליים לתקופה הנסקרת", כותבים בבנק ביחס ל-2008, "מצבו של המשק הישראלי טוב, ופעילותו הכלכלית ממשיכה להתרחב בקצב מהיר". בבנק מזכירים כי ברבע הראשון של השנה צמח התוצר המקומי בקצב שנתי מהיר של 5.4% על רקע הזעזועים בכלכלה העולמית ומציינים את הירידה בשיעור האבטלה שירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1995 לצד שיפור ברמות השכר שהתרחשו בתקופה הנסקרת.

בגזרת החדשות הרעות מצביעים בבנק על "עליות מחירים תלולות בארץ ובעולם, במיוחד של מחירי המזון והאנרגיה", שהובילו לטענת הבנק להתגברות החשש מאינפלציה. מגמה זו לצד איומים אחרים כהאטת קצב הצמיחה בארה"ב, מגמת הירידה בשוקי המניות העולמיים והחלשות שער הדולר, מעמידות בספק את המשך הצמיחה המהירה במשק".

בבנק לא ממעיטים בחששם מהאינפלציה וכותבים, "למרות הייסוף הניכר של שער החליפין מול הדולר מדד המחירים לצרכן עלה במצטבר במהלך 12 החודשים האחרונים ב-4.7 אחוזים", כתגובה מציינים בבנק, "העלה בנק ישראל את הריבית לחודש יוני ב-0.25%", "בכדי להחזיר את האינפלציה לתחום של יציבות מחירים, ובכך לחזק את התשתית החיונית להמשך הצמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully