וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה מוצלחת באירן שווה מכת עליות של 10%"

רותם סלע

24.6.2008 / 15:02

כך מעריך אמיר אייל מאינפיניטי. "במקרה שתהיה תקיפה כזו, התגובות בבורסה יהיו חזקות הרבה יותר מ-0.5% או 2% לכאן או לשם"

עם השמועות על תקיפה באירן בסביבות שעות הצהריים חתך שוק ההון התל אביבי, שהתנהל עד אז על מי מנוחות, חזק בכיוון מטה. משעה 12:00 ועד לשעה 12:50, הספיק מדד המעו"ף לעבור מעלייה זעירה של 0.05% לירידות שערים של 0.75%, לעומת השער בפתיחת המסחר. מאז, ממשיך מדד המעו"ף לנוע בעצבנות רבה במגמת ירידות.

בחדרי העסקות מגלים סקפטיות לגבי התקיפה באירן, אך מודים כי התנודתיות הרבה מעידה כי השוק עצבני. "במדינת ישראל, רב סרן שמועתי עובד שעות נוספות", אומר לנו גורם בחדרי העסקות, "מצד אחד המשקיעים בתל אביב סקפטיים בנוגע ליכולות הממשלה לתקוף בעזה - על אחת כמה וכמה בנוגע לתקיפה באירן, ומצד שני - העוצמה של שוק ההון התל אביבי היא אניגמה לשחקנים רבים בשוק, על רקע הירידות החדות בכל העולם, וכתוצאה מכך השוק עצבני - התגובה המהירה לשמועה על התקיפה באירן מעידה על כך", הוסיפו בחדרי העסקות.

אמיר אייל מבית ההשקעות אינפיניטי, רואה בתגובה המהירה של הבורסה אינדיקציה לתגובה החריפה בהרבה שתתרחש במקרה של תקיפה אמיתית: "התקיפה באירן היא המשתנה הדרמטי ביותר הקיים בזירת ההשקעות ובציבוריות הישראלית ככלל", אומר אייל, "במקרה שתהיה תקיפה כזו, התגובות בבורסה יהיו חזקות הרבה יותר מ-0.5% או אפילו מ-2% לכאן או לשם".

אייל מסתכן ומסכם בתחזית: "המשמעות של תקיפה מוצלחת היא מכת עליות של מעל ל-10% בשוק בטווח זמן קצר, בעוד שהסתבכות באיראן משמעה תמונת ראי של ירידות".

בינתיים, מדווחת בלומברג כי גורמים רשמיים בארה"ב מכחישים את קיום התקיפה: "ארה"ב אינה יודעת על תקיפה במתקני הגרעין של אירן. למיטב ידיעתנו, לא היתה פעילות הפגזה באירן או במתקנים הגרעיניים. לא ידוע לנו על כך דבר"; כך אמרה סגן סטפני מרדוק, דוברת הצי החמישי של צבא ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully