וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גרינספאן: "כלכלת ארה"ב על סף מיתון"

נמרוד הלפרן

24.6.2008 / 21:05

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר מעריך כי המשבר בשווקים עשוי להימשך עד 2009. לדבריו, "צפויה תנודתיות רבה בשוק הנפט בשנה הבאה"

כלכלת ארה"ב נמצאת על סף מיתון, הזהיר היום יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, במסגרת נאום וידיאו לוועידת השקעות בדרום אפריקה. לדבריו, הסיכויים לשקיעת כלכלת ארה"ב הם כעת מעל ל-50% וספק אם צפויה התאוששות בטווח הקרוב. "הנתונים מצביעים על כך שאנחנו נמצאים על סף מיתון", אמר גרינספאן, אשר הוסיף כי "בשלב זה, התאוששות איננה משהו שאני חושב שנמצא בתחזית לטווח המיידי". עוד העריך כי "השנה הבאה תהיה תקופה חלשה ביותר אשר תתאפיין בתנודתיות רבה של שוק הנפט".

בהתייחסו למשבר בשוק האשראי שפרץ בקיץ שעבר, העריך גרינספאן כי המשבר עשוי להימשך גם אל תוך שנה הבאה, למרות הצעדים שנקט הבנק הפדרלי לייצוב שוקי הפיננסים. "בשלב זה, אמנם נראה כי המצב השתפר במעט. אבל יש מקום לנקוט זהירות משום שכבר היינו עדים בעבר להכרזות כוזבות בדבר סיום המשבר", אמר גרינספאן. "אני חושש שהמשבר הזה יהיה עמנו עוד זמן מה, בין אם כמה חודשים טובים ובין אם אל תוך השנה הבאה", הוסיף גרינספאן, אשר שימש כיו"ר הבנק הפדרלי בשנים 1987-2006, והוחלף בתפקיד על ידי היו"ר הנוכחי, בן ברננקי.

הבנק הפדרלי צפוי לחדול מהורדות הריבית בפגישתו מחר, כך מראה המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), ולהותיר את ריבית הבסיס ברמה של 2%. הסיבה העיקרית לעצירתו של מחזור הורדות הריבית - איום האינפלציה. בשילוב עם ההאטה הכלכלית בארה"ב והמשבר הפיננסי, מתקבל אחד האיומים הקשים ביותר הידועים בכלכלה - סטגפלציה (שילוב של סטגנציה ואינפלציה).

הבנק הפדרלי הוריד מאז ספטמבר את הריבית לא פחות משבע פעמים, בשיעור מצטבר של 3.25% לרמה של 2% בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב, הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.

  • עוד באותו נושא:
  • גרינשפאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully