וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

ניר צליק

25.6.2008 / 0:02

החששות מהמשך משבר הנדל"ן ומדד ביטחון הצרכנים דחפו את הבורסה בניו יורק לירידות. נאסד"ק ירד ב-0.7% והדאו ג'ונס נחלש ב- 0.3%

מדד בטחון הצרכנים שצנח וחששות המשקיעים מפני המשך משבר הנדל"ן דחפו את וול סטריט לירידות שערים לקראת החלטת הריבית בארה"ב מחר. נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,368 נקודות, דאו ג'ונס השיל 0.3% ל-11,807 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.3% ל-1,314 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עלו, והתשואה עליהן יורדת בכ-0.063% לכ-4.105%.

בגזרת המקרו, בטחון הצרכנים בארה"ב נפל החודש בשיעור חד מהצפוי לשפל של יותר מ-16 שנים בעקבות נפילת מחירי הנדל"ן, עליית שיעור האבטלה והתייקרות מחירי המזון והדלק. מדד בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד נפל לרמה של 50.4 - רמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 1992 - לעומת קריאה של 58.1 בחודש מאי. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד ירשום ירידה מתונה יותר לרמה של 56.

רכיב הציפיות העתידיות של המדד נפל החודש לרמתו הנמוכה ביותר מאז החל פרסום המדד לפני 41 שנים. מדד ציפיות הצרכנים לשישה החודשים הקרובים נפל לרמה של 41 - רמתו הנמוכה ביותר מאז החלה קונפרנס בורד לפרסם את המדד בשנת 1967 - לעומת 47.3 בחודש הקודם. רכיב המצב הנוכחי של המדד ירד ביוני לרמה של 64.5 לעומת 74.2 בחודש מאי.

מחיר החוזים על הנפט הגולמי נסגר בעלייה לרמה של 137.05 דולר לחבית, עלייה של 0.2%.

טויוטה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, עשויה לחתוך את תחזית המכירות שלה לשנת 2008, לאחר שהעלייה החדה במחירי הדלק הובילה להאטה בביקוש למכוניות בארה"ב - כך אמר היום בכיר בחברה.

מכירות המשאיות של טויוטה בארה"ב נפלו ב-7.3% בחמשת החודשים הראשונים של השנה, והובילו את החברה לחתוך פעמיים את קצב הייצור של דגמי הטונדרה. ג'נרל מוטורס ויצרניות משאיות אחרות חתכו גם הן לאחרונה את פעילות הייצור לשלהן, בעקבות עלייה של 34% במחיר הבנזין בארה"ב מאז תחילת השנה וההאטה הכלכלית בארה"ב. מניות החברה ירדו ב-2.1%.

UAL, הבעלים של חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס, תפטר 950 טייסים בחברה, בעקבות כוונותיה לצמצם את מספר הטיסות המקומיות במטרה לחסוך בעלויות הדלק.

"כשם שאנחנו מקטינים את צי המטוסים לטיסות המקומיות כדי לאפשר ליונייטד להמשיך ולהתחרות בסביבה בה מחירי הדלק עולים לשיאים, אלינו לבצע את הצעדים הקשים אך ההכרחיים הללו להקטין את מספר האנשים להם אנו זקוקים כדי להמשיך בפעילות", מסרו נציגי יונייטד איירליינס בהודעה שפירסמה החברה. מניית החברה ירדה ב-1.3%.

סימני ההאטה ממשיכים לתת את אותותיהם במשק האמריקאי כאשר חברת השילוח האמריקאית, UPS, פירסמה אזהרת רווח לרבעון השני בשל עליית עלויות הדלק וההאטה בכלכלה האמריקאית אשר מביאה לירידה בביקוש למשלוחי חבילות. החברה חוזה רווח של 88-83 סנט למניה ברבעון השני לעומת תחזית קודמת לרווח של 1.04-0.97 דולר למניה. UPS דיווחה כי מספר המשלוחים בארה"ב היה נמוך מהמצופה ברבעון השני, בעיקר מספר משלוחי החבילות באמצעות דואר אוויר. המניה צנחה ב-6%.

בגזרת הטכנולוגיה, פיתוחה של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד מתקדם לפי התכניות, והמכשירים הראשונים שיכללו אותה יגיעו למדפי החנויות במחצית השנייה של השנה. כך הודיעה אמש גוגל, שהכחישה את הדיווחים לפיהם השקת מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים סלולריים מתעכבת ולא תושלם עד סוף השנה.

בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' דיווח היום מפי מספר מקורות שביקשו לשמור על עילום שם על חידוש המגעים בין יאהו למיקרוסופט. עם זאת, לאחר הדיווח של טק-קראנץ', דיווח ערוץ חדשות הפיננסים CNBC מפי מקורות שזהותם לא נחשפה, כי "שום עסקה בין יאהו למיקרוסופט לא עומדת על הפרק".

מניית יאהו עולה על רקע דיווחים כי החברה חידשה את המגעים עם מיקרוסופט. לפני מספר ימים אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, כי החברה אינה מעוניינת בחברות אחרות מלבד יאהו, "לאנשים אין מושג על מה הם מדברים. בסופו של יום, מה שרצינו באמת היה את פלטפורמת הפרסום של יאהו", אמר באלמר.

בגזרת המניות הישראליות, קומברס, ספקית תוכנות ומערכות להפעלת יישומי מולטימדיה על גבי רשתות קוויות ואלחוטיות ושירותי בילינג, נסחרה על רקע עסקה חדשה עם מפעילת ה-wireless האינדונזית Excelcomindo. קומברס תסייע להרחבת Short Message Service Center של המפעילה על מנת להתמודד עם הצמיחה המהירה בצרכי ההתאמה האישית והאפליקציות הקשורות להודעות טקסט וכן על מנת שתוכלו להשיק במהירות שירותי SMS חדשים. שווי העסקה מוערך במספר מיליוני דולרים.

אמדוקס נסחרה על רקע עסקה עם זיגו, ספקית שירותי הכבלים הגדולה בהולנד, שבחרה בחבילת ה-OSS של אמדוקס. ענקית הבילינג תספק פלטפורמה מאוחדת לניהול משאבים ומלאי בכל היחידות העסקיות של החברה. שווי העסקה עומד על מספר מיליוני דולרים.

מדיס טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח תאי דלק זעירים, השלימה בהצלחה את גיוס ההון, בו מכרה מניות ואיגרות חוב לחמש שנים בשווי של 29 מיליון דולר למשקיעים מוסדיים. החברה תשתמש בכסף למטרות כלליות ולשימוש שוטף.

גילת לוויינים נסחרה על רקע מינוי ארי קרשין לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה. קרשין יחליף את טל פיין, שעברה לתפקיד סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט

צורן נסחרה על רקע העלאת ההמלצה של בית ההשקעות קולינס סטיוארט למניה. בית ההשקעות העלה את המלצתו ל"קנייה" מ-"החזק", ונקב במחיר יעד של 16 דולר למניה.

אינקרדימייל נסחרה על רקע רצונה של יצרנית תוכנת הדואר הבידורי לשנות את מחיר המימוש של האופציות לרכישת מניות בחברה שניתנו למספר מבכירי החברה, וכן לתת 10,000 אופציות לתמר גוטליב, יושבת ראש החברה. כך עולה מדיווח שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית.

החברה מתכוונת להעלות את התמחור מחדש והענקת האופציות לתמר גוטליב לאישור בישיבת בעלי המניות שתתקיים ב-17 ביולי.

בין נושאי התפקידים שהחברה רוצה לשנות את מחיר מימוש האופציות שבידם נמצאים עופר אדלר, מנכ"ל החברה, חבר דירקטוריון החברה ובעל המניות הגדול בה, המחזיק ב-17.5% מהמניות, תמר גוטליב, יו"ר החברה, יאיר צדיק, חבר דירקטוריון, גיתית גוברמן, חברת דירקטוריון בחברה וירון אדלר, נשיא החברה וחבר דירקטוריון ובעל המניות השני בגודלו בחברה - המחזיק ב-14.4% ממניות החברה.

בית ההשקעות קולינס סטיוארט כתב היום בסקירה אודות בלופניקס כי הרווח למניה יעמוד בקצה הנמוך של תחזית החברה - שעמדה על 18-14 סנט - בעקבות השפעת חוזקו של השקל ועלויות כוח אדם. הסקירה מופיעה אחרי הודעת החברה על קיצוץ תחזית הרווח ואחרי שהמניה נפלה במעל 50% בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully