וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח מהלך להדחת יו"ר קופת חולים לאומית

מירב ארלוזורוב

25.6.2008 / 7:10

הסתדרות העובדים הלאומית, בעלת השליטה בקופ"ח לאומית, החלה במהלכים להדחתו של מיכאל (מיקי) צולר מתפקידו כיו"ר הקופה

הסתדרות העובדים הלאומית, בעלת השליטה בקופת חולים לאומית, החלה במהלכים להדחתו של מיכאל (מיקי) צולר מתפקידו כיו"ר הקופה. זאת על רקע החשדות המצטברים נגד צולר במסגרת תפקידיו בקרן הפנסיה של ההסתדרות, שהולידו גם חקירה פלילית של רשות ניירות ערך ומינוי מפקח מיוחד לקרן הפנסיה, על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר.

בנוסף להדחת צולר, מתכוונת ההסתדרות לערוך שינוי מבני היסטורי בקופת חולים לאומית, ולמעשה לוותר מרצונה על השליטה בקופה. יו"ר ההסתדרות, יואב שמחי, אמר ל-TheMarker כי ההסתדרות פנתה למשרד הבריאות ולמשרד האוצר בבקשה להחיל על הקופה את הצעת החוק לשינוי מבני בקופות החולים. הצעה זו אמורה להוציא את השליטה בקופות החולים מידי הגופים השולטים בהן היסטורית, ולהביא לכך שכל המנהלים בקופות ייבחרו על ידי ועדות ציבוריות בראשות שופטים, ועל פי קריטריונים ציבוריים בלבד. על פי ההצעה, חלקה של ההסתדרות בדירקטוריון קופת חולים לאומית צפוי לרדת לשליש בלבד. הצעת החוק לא עברה את אישור הכנסת, אך ההסתדרות מבקשת להחיל את רוח החוק באופן וולנטרי על קופת חולים לאומית.

צולר מכהן כיו"ר הקופה מזה כחמש שנים, ונחשב לאיש החזק בה. במקביל לכהונתו כיו"ר הקופה הוא משמש נציג הסתדרות העובדים הלאומית, שהיא בעלת השליטה בקופה. לדברי שמחי, ההסתדרות החלה במהלכים להביא לפרישתו של צולר, "ויפה שעת אחת קודם, שאדם יפנה את תפקידו". שמחי אמר כי ההסתדרות פנתה כבר למשרד הבריאות, בתפקידו כמפקח על קופות החולים, כדי שיאשר את החלפתו של צולר. "זה לא יכול להיות מהלך שלנו בלבד", אמר שמחי, "אלא מהלך משולב עם משרדי הבריאות והאוצר. אני מקווה לשיתוף פעולה אתם, כדי שנמצא יחד את האנשים המתאימים לניהול הקופה, לפי המתווה של הצעת החוק. אני מאמין בשיטה של קידום האנשים המתאימים ביותר - והכוונה היא לאנשים בעלי כישורים ולא בעלי קשרים".

לדברי שמחי נעשו כבר גישושים ראשונים עם צולר, כדי לבחון אפשרות של פרישתו מרצון מהתפקיד. "אדם עם כל כך הרבה חשדות נגדו, שטוען שהוא חף מפשע - טוב יעשה אם יודיע על נבצרות, ויוכיח את חפותו במקום אחר, ולא יטביע את כל הספינה יחד אתו", אמר שמחי. עם זאת הוא הדגיש כי אם צולר יסרב לפרוש מרצונו, ההסתדרות תפעל להדחתו מהתפקיד, בהסכמת משרד הבריאות. "אנחנו לא הסתדרות של מושחתים, וכל מה שחשוב לנו הוא העמיתים", הוסיף שמחי. עשינו מהפך בהסתדרות, וסילקנו את ההנהגה הקודמת שהיתה נגועה בשחיתות. כואב לי שעדיין מתייחסים אלינו כאילו אנחנו ממשיכי דרכו של הירשזון וחבורתו - אף שאנחנו ממש לא כאלה".

המפקח על קופות החולים במשרד הבריאות, יואל ליפשיץ, מסר בתגובה: "כל מהלך ההחלפה של צולר יידון לאור הוראות החוק, ולפי טובת העמיתים".

מיכאל צולר סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully