וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה: אמבלייז עלתה ב-8%; אורעד ומדיוויז'ן בשפל

הארץ

22.10.2001 / 9:24

שבוע המסחר התנודתי באירופה הסתיים בירידות; ויקון נפלה ב-%4 בעקבות הודעה על ירידה של %33 בהכנסות הרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2000

מאת סופי שולמן

שלושה שבועות רצופים של עליות בבורסות אירופיות התחלפו בשבוע האחרון בירידות, בדומה לירידות שפקדו את הבורסות האמריקאיות. הירידות החלו עם נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, לפני הקונגרס, שבו הוא ציין כי צמיחתה של הכלכלה האמריקאית נפגעה וכי התאוששות עדיין אינה נראית באופק.

את המגמה השלילית חיזקו הנפילות במניות של חברות נפט, שרשמו ירידות חדות בשל השחיקה במחירי הנפט הגולמי. בבריטניה הובילו את הירידות מניות בריטיש פטרוליום ושל, ובצרפת הכתיבה את הכיוון מטה מניית טוטל פינה. בסיכום השבועי איבד מדד פייננשל טיימס 100 הלונדוני 2.4% והתייצב בסיום המסחר של יום ששי ברמה של 5,017 נקודות. מדד קאק, המשקלל את מחירי 40 המניות הכבדות שנסחרות בבורסת פאריס, הסתפק בירידה של 1.6% לרמה של 4,264 נקודות.

מדד דאקס הגרמני צנח בשבוע החולף ב-2.4% לרמה של 4,513 נקודות. האירוע הכלכלי הבולט השבוע בגרמניה היה פרסום מדד מצב הרוח בקרב הצרכנים, שנפל בספטמבר לרמה הנמוכה מאז 93'. הירידה החדה הפתיעה את הכלכלנים ותרמה לנפילות גם ביתר הבורסות האירופיות. ביום ששי היתה זו מניית חברת ציוד התקשורת סימנס שמשכה את השוק הגרמני לירידות, לאחר שהמגזין הגרמני "דר שפיגל" פירסם ידיעה שלפיה מתכננת החברה לפטר 3,000 מעובדיה.

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת במחזורים דלים מהרגיל. מניית אמבלייז רשמה עלייה של 8% בסיכום השבועי למחיר של 2 ליש"ט, בראשונה בחודשיים האחרונים. החברה שעוסקת בפיתוח טכנולוגיה להעברת קבצי וידיאו ברשתות סלולריות, הודיעה על רכישה חוזרת של מניותיה. במסגרת זו היא רכשה 40 אלף מניות ביום שלישי לפי מחיר של 1.8 ליש"ט למניה.

מניית זן ריסרץ' בלטה בזינוק של 33%, אך למרות העלייה החדה היא הצליחה להגיע למחיר של 12.8 פני בלבד.

בבורסת שווייץ לא היתה אחידות בקרב הישראליות, על אף שכולן פועלות בתחומים משיקים של טלה-מדיסין. מניית קרד גרד קפצה ב-11% למחיר של 63.5 פרנקים שווייציים, ואילו אורידיון איבדה 8%. מניית שח"ל נסחרה בעלייה של 8% וסיימה את השבוע במחיר של 21 פרנקים שווייציים.

חברת ויקון, שמניותיה נסחרות בבורסת פאריס, פירסמה דו"חות כספיים ראשונים לרבעון השלישי של 2001. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.1 מיליון דולר - נפילה של 33% לעומת הרבעון המקביל ב-2000. גם בהשוואה לרבעון הקודם משקפות הכנסות אלה ירידה. מנכ"ל ויקון, יאיר שמיר, ציין כי בשבועיים האחרונים של הרבעון השלישי חשה החברה בעלייה ניכרת בביקוש לציוד לניהול שיחות ועידה בווידיאו שהיא מפתחת. תוצאות עסקיות מפורטות של החברה יפורסמו במחצית נובמבר. מניית ויקון רשמה השבוע ירידה של 4% למחיר של 1.25 יורו.

מניית מדיוויז'ן נחתה בחזרה ברמות המחירים שלה לפני ההכרזה על הסכם עם חברת אגפא הגרמנית, שרכשה אחזקה של 25% בחברה הישראלית. ביום ששי נפלה המניה לשפל של 0.8 יורו.

גם מניית אורעד שנחסרת בנויר מרקט הגרמנית, הגיעה בשבוע החולף לשפל של 0.88 יורו, אך ביום ששי היא התחזקה מעט והתייצבה ברמה של 0.92 יורו. מניית ויזרט (אר.טי-סט לשעבר) זינקה ב-32% למחיר של 0.78 יורו לאחר שעיתון גרמני פירסם כי חוקי מחיקת מניות מהמסחר בבורסת נויר מרקט בפרנקפורט לא ייכנסו לתוקף לפני אפריל. לפי החוקים החדשים, היתה אמורה המניה להימחק מרשימת המסחר המרכזית, אך כעת לאחר שזכתה בתביעה נגד חברת הניהול של נויר מרקט היא תמשיך להיסחר. לפי הכללים שעליהם הודיעה בורסת נויר מרקט לפני חודשים אחדים, מניה שנסחרת במחיר הנמוך מיורו אחד במשך שלושה חודשים רצופים תימחק מהמסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully