וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס דורשת תוספת של מיליארד שקל לקצבאות הילדים

מוטי בסוק

25.6.2008 / 8:41

בש"ס אומרים כי העלאה של קצבאות הילדים היא עניין אידיאולוגי עקרוני. במידה ודרישתה לא תתקבל ע"י רה"מ אולמרט היא תצביע בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת

עלות ההגדלה של קצבאות הילדים, לפי דרישת ש"ס, מסתכמת במיליארד שקל בשנה. ש"ס שבה והבהירה אתמול כי אם דרישתה להעלאת הקצבאות לא תתקבל על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט, היא תצביע היום בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת, יחד עם האופוזיציה. בש"ס אומרים כי העלאה של קצבאות הילדים היא עניין אידיאולוגי עקרוני, וכי לא יסכימו לכל חלופה.

הסכום של קצבת הילדים מתעדכן בתחילת כל שנה, לפי מדד המחירים לצרכן. ב-2007 היה סכום הקצבה 148 שקל לילד, וב-2008 הוא עלה ל-152 שקל. ש"ס דורשת תוספת של 35 שקל לקצבה, החל בילד הראשון במשפחה, כתנאי להצבעה נגד פיזור הכנסת. לפי נתוני הביטוח הלאומי, 2.35 ילדים בישראל מקבלים את קצבת הילדים של הביטוח הלאומי מדי חודש, ומכאן שתוספת של 35 שקל לקצבה תסתכם בכמיליארד שקל. ב-2007 שילם הביטוח הלאומי קצבאות ילדים בסכום כולל של 46.1 מיליארד שקל, וב-2008 יסתכמו התשלומים ב-48.3 מיליארד שקל. הסיבה לגידול היא עלייה במספר הילדים הזכאים והגדלת התשלום החודשי ב-4 שקלים לילד.

אתמול לא התקיימו דיונים על העלאת הקצבאות בין ראש הממשלה לבין מנהיג ש"ס אלי ישי, בשל פגישותיו של אולמרט עם נשיא מצרים ונשיא צרפת. בש"ס העריכו כי עד מועד ההצבעה בכנסת, יתקיימו פגישות בין שני האישים, אך הדגישו כי אם לראש הממשלה לא יהיו הצעות חדשות - גם לישי לא יהיו תשובות שונות. עוד אמרו בש"ס כי תקציב 2009 נבנה מתוך אימוץ האידיאולוגיה שאין להעלות את קצבאות הילדים. לדעת חברי הסיעה, אם עמדתו האידיאולגית של אולמרט שונה, יש לפזר את הכנסת ולאפשר לעם להכריע בבחירות אם הוא מעדיף את האידיאולגיה של ראש הממשלה ושר האוצר או את זו של ש"ס.

העיסוק האינטנסיווי של אולמרט בשאלת ההישרדות של ממשלתו ובהצבעה לפיזור הכנסת, לצד העיסוקים השוטפים שלו, לא הותירו לו זמן לקיים את הדיונים שנקבעו לו עם נציגי האוצר בנושא תקציב 2009. לפיכך, ישיבת הממשלה שנקבעה ליום ראשון, ובה אמור היה להתקיים דיון על יעדי תקציב 2009 והשינויים המבניים המתוכננים במשק בשנה הבאה, נדחתה למועד בלתי ידוע. באוצר שוררות כעת מבוכה ותחושה של חוסר אונים, שכן הסיכויים להעביר את תקציב המדינה בממשלה ובכנסת עד סוף 2008 הולכים ופוחתים.

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס
  • קצבאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully