וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מעדיף לקחת הלוואות בשוק האפור"

הילה רז

25.6.2008 / 9:26

כך אמר דודי אפל בעדותו בבית משפט השלום בתל אביב, במשפט המתנהל נגדו בעניין חשד לשוחד בחירות לראשי עיריית לוד וגבעת שמואל

"אני בעיקרון לא אוהב לקחת הלוואות מבנקים ומעדיף לקחת הלוואות בשוק האפור" - כך אמר שלשום דודי אפל בעדותו בבית משפט השלום בתל אביב, במשפט המתנהל נגדו בעניין חשד לשוחד בחירות לראשי עיריית לוד וגבעת שמואל.

"בבנק, האשראי שלי הוא אפס. מעולם לא היה לי אשראי של שקל אחד בבנק. לא רציתי. כאשר אני חייב כסף אני לא ישן בלילה ולכן כשאני לוקח הלוואה בשוק האפור אני יודע שזה לטווח קצר ומחזיר כמה שיותר מהר", הסביר אפל לבית המשפט את ההיגיון הכלכלי המנחה את התנהלותו. לדבריו, "אם אתה עושה חשבון בבנק אתה שוקע יותר ויותר. אני מכיר בלי סוף חברים שלי, אני מהבנק מפחד מאוד".

עו"ד ליאת בן ארי, מפרקליטות מחוז תל אביב, העלתה טענה במהלך שחקרה את אפל חקריה נגדית, לפיה אפל הפך לשותף גלוי בפרויקט הנדל"ן מגדל הזוהר, לאחר שלגרסתה הסתבך עם החזר הלוואות בגובה 2.5 מיליון דולר שנטל מאיש השוק האפור בני רביזדה. לטענת הפרקליטות, לצורך הוכחת יכולת ההחזר לרביזדה היה על אפל להראות לרביזדה את יכולותיו הכלכליות. בין היתר, נטען, אפל עשה זאת באמצעות שינוי רישום המניות בחברת מגדל הזוהר, כך שמשותף סמוי שהחזיק בפועל במחצית ממניות מגדל הזוהר, הוא נהפך לשותף גלוי. אפל טוען לכל אורך עדותו כי שימש בתקופה האמורה (עד אוגוסט 2000) כיועץ חיצוני של מגדל הזוהר ונהנה משכר כיועץ לחברה, אך לא כבעל מניות.

בשלב בו נגעה עדותו של אפל בהלוואות מבני רביזדה, התערב במפתיע ראש הרכב השופטים, השופט מרדכי פלד. השופט פלד החל לשאול את אפל סדרת שאלות בנוגע לסדרי העדיפויות שלו בלקיחת הלוואות. לתמיהת השופט מדוע לא לקח אפל הלוואה לטווח קצר מהבנק, השיב אפל: "אתה לוקח הלוואה מהבנק ופתאום נהיה לך כסף ואז אתה מתפתה להשקיע בדבר אחר ועלול להסתבך". בהמשך שאל השופט את אפל איזו ריבית היה משלם לבנק להלוואה לתקופה של חצי שנה. לדברי אפל, "בבנק 6% לשנה ובשוק האפור שילמתי 2% לחודש. זה כמעט כפול, את הפי שניים האלה אתה יודע שזה לוחץ לך בצוואר ולכן אתה משלם".

  • עוד באותו נושא:
  • דודי אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully