וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן תרכוש 50% מכרמל אולפינים

יובל מעוז

25.6.2008 / 10:19

העסקה בוצעה באמצעות החלפת מניות. בכך תחזיק בז"ן במלוא חברת כרמל אולפינים, העוסקת ביצור חומרי גלם בתעשיית הפלסטיק

בתי הזיקוק לנפט (בז"ן) הודיעו היום כי דירקטוריון החברה אישר את העסקה לרכישת 50% מחברת כרמל אולפינים מידי חברת המפעלים הפטרוכימיים. בכך תחזיק בז"ן במלוא חברת כרמל אולפינים, העוסקת ביצור פוליאתילן ופוליפרופילן שהם חומרי הגלם העיקריים בתעשיית הפלסטיק.

העסקה בין בתי הזיקוק למפעלים הפטרוכימיים תיעשה באמצעות החלפת מניות, כך שהחברה תקצה לפטרוכימיים 516 מיליון מניות של בז"ן, אשר יהוו לאחר ההקצאה כ-20.5% ממניות בז"ן.
בנוסף, תמכור בז"ן למפעלים הפטרוכימיים 3.7 מיליון מניות של הפטרוכימיים שהיא מחזיקה בבעלותה, תמורת 40 מיליון דולר. המניות מהוות 12.3% ממניות הפטרוכימיים.

בתי זיקוק לנפט עוסקת בזיקוק נפט ובעלת כושר זיקוק של כ-9 מיליוני טון נפט גולמי בשנה. החברה מספקת מגוון מוצרים לשימוש תעשייתי, לתחבורה, לצריכה פרטית, לחקלאות ולתשתיות. בז"ן פעילה גם בתחום המוצרים הפולימרים ובתחום המוצרים הארומטים, באמצעות גדיב תעשיות פטרוכימיה הנמצאת בבעלותה המלאה של החברה. בז"ן תחלק לבעלי המניות דיווידנד בסך של 60 מיליון דולר לפני הקצאת המניות לפטרוכימיים. לאחר ההקצאה, תחלק החברה דיווידנד נוסף של 100 מיליון דולר לבעלי המניות.

השלמת העסקה היא חלק מעסקה סיבובית בין כמה חברות. לפי העסקה, סאני (0.0% , 1000.0), הנמצאת בשליטת אילן בן דב, תרכוש את השליטה (50%) בחברת סקיילקס מהפטרוכימיים. סקיילקס מחזיקה ב-15.76% מבתי הזיקוק שבשליטת החברה לישראל. סקיילקס מחזיקה בבז"ן באמצעות החברה בת PCH. האחזקות ב-PCH יועברו לפטרוכימיים, כך שסאני תישאר עם סקיילקס ללא האחזקות בבז"ן. כך תישאר סקיילקס שלד בורסאי עם מזומנים של 430 מיליון שקל בתוספת התמורה ממכירת האחזקה בבתי הזיקוק. המפעלים הפטרוכימיים הודיעו היום כי הושלמו כל התנאים לאישור ההסכם עם סאני ועם סקיילקס, וכי היא ההסכם צפוי להתקיים תוך שבעה ימים.

בתום העסקה בין הצדדים יחזיק אילן בן דב בסקיילקס ב-86%. המפעלים הפטרוכימיים יחזיקו ב-PCH במלואה. PCH תחזיק ב-15.76% ממניות בז"ן, אשר מוחזקת ב-45% על ידי החברה לישראל. בז"ן תחזיק במלוא כרמל אולפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully