וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בארה"ב צפויה להשאר ברמה של 2%

דפנה מאור

25.6.2008 / 10:46

נגיד הבנק המרכזי יכריז היום על גובה הריבית לחודש יולי. החוזים העתידיים מראים סיכוי קרוב ל-100% להשארת הריבית ללא שינוי

הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום, ברמה של 2%. אם תחזית זו תתממש, כפי שמצפה השוק, היא עשויה להיות סופו של מחזור הורדות ריבית שהחל בספטמבר 2006. הדילמה של הבנק הפדרלי נעוצה בקוטביות שבין ההאטה הכלכלית בארה"ב לבין התחממות האינפלציה, בעיקר בגלל סעיפי הנפט והמזון. בנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם החלו להעלות את הריבית בחודשים האחרונים בתגובה להתחזקות האינפלציה, כולל בנק ישראל, הבנק המרכזי של הודו, אוסטרליה, קנדה ומדינות במזרח אירופה.

המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית מראים סיכוי קרוב ל-100% להשארת הריבית ללא שינוי. בסקר שערכה חברת בלומברג בקרב 101 כלכלנים אמרו כל המשתתפים פה אחד כי הריבית תישאר ללא שינוי החודש. רוב האנליסטים מאמינים כי הריבית תישאר ללא שינוי עד סוף 2008, אם כי במסחר בחוזים נראה סיכוי של 93% להעלאת ריבית בספטמבר, ו-36% כבר באוגוסט.

ברננקי הבהיר כבר כי הוא רואה באינפלציה סכנה מוחשית לכלכלה האמריקאית. "האינפלציה מסכנת את יציבות הצמיחה", אמר ברננקי לפני שבועיים, "בעוד שהנסיגה המשמעותית בכלכלה פחתה". בכך הצטרף למנהיגים כלכליים באירופה ובאסיה, שהצביעו על האינפלציה כגורם המסכן ביותר את הכלכלה העולמית. במקומות מסוימים באסיה חרגה האינפלציה כבר מגבולות השיעור החד ספרתי.

השאלה החשובה היום תהיה מה יאמר ברננקי לגבי מהלכיו בעתיד הקרוב. הכלכלנים חלוקים בדעותיהם לגבי הדרך הנכונה להתמודד עם משבר שהולך ולובש צורה של סטגפלציה עם חלוף הזמן. ייתכן כי הברירה הקלה ביותר עבור הבנק הפדרלי היא לא לעשות כלום. אם יעלה את הריבית הוא מסתכן בגרימת הלם נוסף לפעילות הכלכלית שנפגעה כתוצאה ממשבר האשראי. אם יוריד אותה הוא ייתן יד לסחרור אינפלציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully